دلیل ترکیه برای نخرید واکسن روسی کرونا!

کد خبر: 1037956

سخنگوی کرملین در واکنش به خودداری ترکیه از خرید واکسن کرونای ساخت کشورش تصریح کرد: نتایج آزمایش واکسن روسی علیه ویروس کرونا نشان دهنده اثربخشی و قابلیت اطمینان آن است.

دلیل ترکیه برای نخرید واکسن روسی کرونا!

خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه درباره خودداری ترکیه از خرید واکسن کرونای این کشور (Sputnik V) اعلام کرد: نتایج آزمایش واکسن روسی علیه ویروس کرونا نشان دهنده اثربخشی و قابلیت اطمینان آن است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این سئوال که آیا این واکسن از تمام استانداردها برخوردار است و آیا در مورد اثربخشی آن ابهاماتی وجود دارد، تأکید کرد: ما می توانیم به طور قطعی بگوییم نتایج آزمایشات نشان می دهند که این یک واکسن بسیار موثر و قابل اعتماد است که می تواند نقش بسیار مهمی در مبارزه با بیماری همه گیری کرونا ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این در حالیست که پیشتر وزارت بهداشت ترکیه گفته بود که آنکارا واکسن روسی را خریداری نمی کند؛ زیرا روند آزمایشگاهی مناسبی را طی نکرده است.

گفتنی است، واکسن روسی Sputnik V اولین واکسن در جهان برای پیشگیری از ویروس کرونا به شمار می آید؛ زیرا وزارت بهداشت روسیه آن را در اواسط ماه آگوست ثبت کرد.

کرملین: هر اقدام لازمی را برای تامین امنیت کریمه انجام می‌دهیم

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در واکنش به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص منطقه کریمه اعلام کرد: هر اقدام لازمی را برای تامین امنیت شبه جزیره کریمه انجام می دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه در واکنش به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص منطقه کریمه اعلام کرد: هر اقدام لازمی را برای تامین امنیت شبه جزیره کریمه انجام می دهیم.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص تصریح کرد: روسیه در محدوده مرزهای مقرر بر اساس تعهدات و قوانین بین المللی هرکاری که لازم باشد را برای تضمین امنیت خود انجام خواهد داد.

این در حالیست که مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشتر با صدور قطعنامه‌ای از روسیه خواسته بود تا بدون درنگ به «اشغال» کریمه پایان بدهد.

قطعنامه سازمان ملل درباره شبه‌جزیره کریمه، شامل بندر «سواستوپول» و دریای سیاه و دریای آزُف، با رأی مثبت ۶۳ کشور در برابر ۱۷ رأی مخالف و ۶۲ رأی ممتنع به تصویب رسید.

گفتنی است که پس از بازالحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بر اساس نتیجه یک همه پرسی آزاد و همچنین به دنبال مشارکت مسکو در مبارزه با تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- عربی بنا به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه، کشورهای غربی در تلاش اند تا از هر روزنه ای به منظور ایجاد روسیه‌هراسی و اعمال فشار بر این کشور استفاده کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها