ترکیه از اس ۴۰۰ دست کشیده است؟

کد خبر: 1038097

وزیر دفاع ترکیه گفت: فرآیند کنترل و آمادگی ترکیه برای سامانه موشکی اس-۴۰۰ طبق آنچه برنامه‌ریزی شده بود، ادامه دارد.

ترکیه از اس ۴۰۰ دست کشیده است؟

ایسنا: به نقل از خبرگزاری آناتولی، "خلوصی آکار" حین بحث‌های مربوط به بودجه ۲۰۲۱ در پارلمان به قانون‌گذاران گفت: فرآیند خرید اس-۴۰۰ با در نظر گرفتن ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی و فناورانه دنبال می‌شود.

آمریکا به طور رسمی در ژوئیه ۲۰۱۷ ترکیه را به خاطر تصمیم این کشور مبنی بر خرید سامانه پدافند هوایی پیشرفته روسیه، از برنامه مشترک جنگنده حمله F-۳۵ حذف کرد.

آکار همچنین گفت که مجموع ۲۰ هزار و ۶۱۰ پرسنل از زمان کودتای ناکام ۲۰۱۶ تحت رهبری سازمان تروریستی فتح‌الله (FETO)، از ارتش ترکیه اخراج شده‌اند.

گروه تروریستی فتو و رهبر مستقر در آمریکای آن "فتح‌الله گولن"، کودتای ناکام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه را برنامه‌ریزی کرد که ۲۵۱ کشته و نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ زخمی بر جا گذاشت.

ترکیه فتو را به مبارزات طولانی‌مدت برای سرنگونی دولت از طریق نفوذ در نهادهای ترکیه به ویژه ارتش، پلیس و دادگستری متهم می‌کند.

آکار همچنین از موضع یونان در مورد مسئله مدیترانه شرقی انتقاد کرد.

وی گفت: یونان کشوری است که می‌خواهد تنش‌ها در مدیترانه را تشدید کند. از طرف دیگر ما از همان ابتدا به حمایت از نشست‌های اکتشافی و اعتمادسازی و ابتکار نشست‌های اضافی دبیرکل ناتو، ادامه داده‌ایم.

رهبران ترکیه مکرراً تأکید کرده‌اند که آنکارا طرفدار حل تمام مشکلات برجسته در منطقه از طریق قانون بین‌المللی، روابط همسایگی خوب، گفت‌وگو و مذاکره است.

ترکیه از اس ۴۰۰ دست کشیده است؟

استولتنبرگ : ترکیه جزو خانواده ناتو و غرب است

دبیرکل ناتو از مسئولین اروپایی خواست تا رویکرد سازنده ای در قبال ترکیه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی ترکیه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو کشورهای عضو ناتو را دعوت به اتخاذ رویکرد سازنده نسبت به ترکیه کرد و یادآور شد که ترکیه جزو خانواده ناتو و غرب است. وی اذعان کرد که مسئله مدیترانه شرقی "پیچیده" است و اینکه ناتو بستر مناسبی برای بحث در مورد اختلافات بین متحدان است. استولتنبرگ گفت : زمانی که ما در رابطه به اختلافات صحبت می کنیم، می بایست در مسیر مثبت حرکت کنیم و به همین دلیل است که ما در ناتو رویه هایی برای جلوگیری از درگیری بین ترکیه و یونان اتخاذ کردیم. دبیرکل ناتو همچنین اعلام کرد که ترکیه بیشترین پناهجو را پذیرفته و ضرر زیادی را در مواجهه با تروریسم دیده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها