ارمنستان: باکو جنوب قره‌باغ را هدف گرفت

کد خبر: 1038414

وزارت دفاع ارمنستان امروز، شنبه مدعی شد، ارتش جمهوری آذربایجان عملیات نظامی در جنوب قره‌باغ را از سرگرفت.

ارمنستان: باکو جنوب قره‌باغ را هدف گرفت

ایسنا: به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای بر این مساله تاکید کرد.

در این راستا وزارت دفاع روسیه عصر امروز گفت، اولین مورد نقض سیستم آتش‌بس در منطقه قره‌باغ را رصد کرده است.

رایزنی لاروف و بایراموف درباره اجرای آتش بس در قره‌باغ

دیپلمات‌های ارشد روسیه وجمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با هم درباره آخرین وضعیت آتش بس در قره باغ کوهستانی و تحولات دیگر در منطقه و جهان رایزنی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت آتش بس بین باکو و ایروان رایزنی کردند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «جیحون بایراموف»، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره اجرای بیانیه سه جانبه در مورد آتش بس در قره باغ کوهستانی رایزنی کردند.

وزارت خارجه روسیه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «طرفین در مورد موضوعات بین المللی و دوجانبه، از جمله اجرای توافق سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص آتش بس در قره باغ کوهستانی تلفنی گفت‌وگو کردند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز دهم نوامبر (سه شنبه 20 آبان) بیانیه مشترکی را در مورد آتش بس کامل در قره باغ امضا کردند. بر اساس بخشی از این توافق ۱۰ بندی که باعت بروز اعتراضاتی در داخل ارمنستان و تشدید درخواست‌ها برای استعفای «نیکل پاشینیان» از نخست‌وزیری شده است، قرار شد نیروهای صلح‌بان روسیه در منطقه مستقر شوند.

در این توافق آمده است ارمنستان منطقه کلبجار و منطقه لاچین را تحویل جمهوری آذربایجان خواهد داد و کریدور لاچین را تا عرض ۵ کیلومتر پشت سر خواهد گذاشت. همچنین جمهوری‌ ارمنستان ارتباطات حمل و نقلی بین مناطق غربی جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان را فراهم می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها