روسیه آمریکا را مقصر مشکلات در اجرای برجام دانست

کد خبر: 1039355

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در اظهاراتی ریشه اصلی مشکلات در اجرای برجام را «اقدامات خرابکارانه آمریکا» توصیف کرد.

روسیه آمریکا را مقصر مشکلات در اجرای برجام دانست

خبر‌گزاری فارس: «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در اظهاراتی اقدامات آمریکا را ریشه مشکلات در اجرای برجام دانست.

زاخارووا در این خصوص گفت: «مشکلات زیادی برای اجرای برجام وجود دارد.»

وی افزود: «ریشه اصلی این مشکلات، اقدامات خرابکارانه آمریکا است که با تعهدات این کشور ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مغایر است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه صحبت‌های خود از حضور «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه کشورش در نشست مجازی غیررسمی وزرای خارجه‌ ایران و ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) خبر داد.

این نشست قرار است ۲۱ دسامبر (اول دی) برگزار شود.

اظهارات زاخارووا در حالی مطرح شد که نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (چهار‌شنبه) به صورت مجازی بر‌گزار شد و نمایندگان ایران و ۱+۴ در خصوص چگونگی حفظ توافق هسته‌ای برجام رایزنی کردند.

پیشتر نیز «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار پیامی در توئیتر با اشاره به محور اصلی این نشست نوشت: «نقش آمریکا در این خصوص مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام در ماه مه ۲۰۱۸ تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد. این خواسته ترامپ هرگز محقق نشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها