ادعای یک رسانه عبری درباره دوستی عمان و اسرائیل

کد خبر: 1039599

یک روزنامه صهیونیستی ادعا کرد در راستای عادی سازی روابط بین مسقط و تل آویو جمعیت دوستی اسرائیل و عمان تشکیل شده است.

ادعای یک رسانه عبری درباره دوستی عمان و اسرائیل

خبرگزاری تسنیم: رسانه های عربی به نقل از روزنامه یسرائیل هیوم گزارش دادند ، روند سازش و عادی سازی روابط بین کشورهای منطقه و اسرائیل همچنان ادامه داشته و به امارات متحده عربی،بحرین ، سودان و مغرب منتهی نخواهد شد بلکه کشورهای دیگری نیز به آن خواهند پیوست.

در همین راستا دو تاجر اسرائیلی که به زبان عربی مسلط هستند اخیرا جمعیت دوستی اسرائیلی ـ عمانی را تاسیس کرده اند که هدف از آن تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف است.

این دو تاجر معتقدند اقتصاد عمان بر پایه نفت و گازی طبیعی استوار بوده و 90 درصد از صادرات این کشور را این دو محصول تشکیل می دهند اما پادشاهی عمان به شکل قدرتمندی به سوی توسعه کشاورزی پیش می رود و به دنبال توسعه توانمندی فناوری هایتک برای 5 میلیون شهروند خویش است.

یسرائیل هیوم همچنین فاش کرد ، عمانی ها به واردات فناوری اسرائیلی در بخش آب علاقه نشان داده و آمادگی خود را به شکلی غیر رسمی برای عقد قرار داد ابراز داشته اند.

جمعیت دوستی اسرائیلی با هدف معرفی عمان به اسرائیلی ها و بالعکس تاسیس شده است به خصوص که در حال حاضر شرایط به سوی مثبت شدن پیش رفته و عمانی ها هم به برقراری این روابط ابراز علاقه نشان می دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها