کرونا ایتالیا را به حکومت‌نظامی کشاند

کد خبر: 1039790

در روز‌های قرمز هیچ کس حق خروج از خانه را به جز برای تامین مایحتاج ضروری، رفتن به مراکز درمانی و مشاغل ضروری ندارد. داشتن بیش از دو مهمان در جشن‌های کریسمس ممنوع خواهد بود و مهمان‌ها حتما باید قبل از ساعت ده شب به خانه بازگردند.

کرونا ایتالیا را به حکومت‌نظامی کشاند

خبرگزاری فارس: دولت ایتالیا برای مقابله با تشدید شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های شدیدی اعلام کرد.

براساس گزارش اسپوتنیک، طبق دستورالعمل‌های جدید، ایتالیا تمام تعطیلات کریسمس به جز چند روز مقررات منع آمد و شد و تعطیلی اعمال خواهد کرد و در روز‌های جشن کریسمس و سال نو نیز هر خانه نباید بیش از دو مهمان با یک بچه زیر ۱۴ سال داشته باشد. مهمان‌ها نیز قبل از ساعت ۱۰ شب که قرنطینه کامل (۱۰ شب تا ۵ صبح) اجرا می‌شود باید به خانه‌های خود بازگردند.

براساس این گزارش، «جوزپه کنته» نخست وزیر ایتالیا پس از جلسه شورای وزیران در یک نشست خبری مقررات محدود کننده جدید را اعلام کرد.

به گفته کنته، از روز ۲۴ دسامبر تا روز ۶ ژانویه هرگونه جابجایی بین مناطق قرمز ممنوع خواهد بود. وی اضافه کرد، برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا در روز‌های تعطیلات سال نو، همه کشور را منطقه قرمز در نظر گرفته‌ایم. به ویژه روز‌های ۲۴، ۲۵، ۲۶ و ۲۷ دسامبر، و روز‌های اول، دوم، سوم، پنجم و ششم ژانویه.

طبق مقررات جدید، در روز‌های قرمز، افراد فقط برای تامین مایحتاج ضروری، رفتن به مشاغل ضروری و رفتن به مراکز درمانی مجاز خواهند بود از خانه خود خارج شوند.

در روز‌های ۲۸، ۲۹، ۳۰، ۳۱ دسامبر و چهارم ژانویه نیز کل کشور وضعیت نارنجی خواهد داشت که به این معنی است که می‌توان بدون مجوز از خانه خارج شد. با این حال طی این روز‌ها نیز مشاغل و فروشگاه‌های غیر ضروری مانند رستوران‌ها تعطیل خواهد بود.

ایتالیا از جمله کشور‌های اروپایی است که از سال گذشته میزان بالای ابتلا و فوت ناشی از کرونا را ثبت کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها