ادامه بایدن در مسیر ترامپ در ونزوئلا

کد خبر: 1039791

پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از منابعی گزارش داد که تیم جو بایدن در نظر دارد برای برگزاری یک انتخابات دیگر در ونزوئلا با «نیکلاس مادورو» وارد مذاکره شود.

ادامه بایدن در مسیر ترامپ در ونزوئلا

خبرگزاری فارس: پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از منابعی گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در حال آماده شدن برای مذاکره با دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا برای پایان دادن به "بحران انسانی" در این کشور است.

به گفته این منابع آگاه، تیم بایدن به دنبال ترغیب نیکلاس مادورو به برگزاری آنچه که یک "انتخابات آزاد و منصفانه" خوانده شده در ازای تسهیل تحری‌های اقتصادی علیه کاراکاس است.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود آورده است، دولت بعدی واشنگتن دو گزینه را برای رویارویی با کاراکاس مدنظر دارد؛ در صورت موافقت مادورو با انجام شروط واشنگتن در برگزاری انتخابات تسهیل تحریم‌ها و در صورت شکست آن، گزینه گسترش و اعمال تحریم‌های بیشتر را در نظر گرفته است.

این منابع همچنین گفته‌اند که در صورت برگزاری هر گونه مذاکره بین واشنگتن و کاراکاس، کشور‌های روسیه، ایران، چین و کوبا نیز در این مذاکرات نقش خواهند داشت.

ادعا‌های مقامات آمریکایی در حالیست که نیکلاس مادورو سال ۲۰۱۸ با برگزاری یک انتخابات قانونی به عنوان رئیس جمهور این کشور از سوی مردم ونزوئلا انتخاب شده است.

ونزوئلا هفته گذشته نیز انتخابات مجمع ملی این کشور را برگزار کرد. نتایج انتخابات پارلمانی روز ششم دسامبر (۱۶ آذرماه) ونزوئلا حاکی از آن است که حزب نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا موسوم به حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» و احزاب متحد رئیس‌جمهور این کشور موفق به کسب ۶۷ درصد از کرسی‌های پارلمانی شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها