بروز عوارض جدید در دریافت‌کنندگان واکسن فایزر

کد خبر: 1040114

از ابتدای فرآیند تزریق واکسن فایزر در جهان گزارشات متعددی مبنی بر واکنش‌های آلرژیک نسبت به آن ارائه شده و حالا عوارض جدیدی از این واکسن گزارش شده است.

بروز عوارض جدید در دریافت‌کنندگان واکسن فایزر

خبرگزاری تسنیم: از ابتدای تزریق واکسن "فایزر" در جهان، گزارشات متعددی مبنی بر واکنش‌های آلرژیک و ناهنجاری‌های خاصی بعد از تزریق ارائه شده است، به‌تازگی هم، رویترز 6 مورد جدید از واکنش آلرژیک نسبت به این واکسن را گزارش کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا از دیروز فرآیند تزریق واکسن فایزر در این کشور را آغاز کرده است و تاکنون حدود 300 هزار نفر واکسینه شده‌اند؛ این فرآیند همراه با بررسی عوارض ناشی از تزریق واکسن در حال تداوم است و واکنش‌های آلرژیک نسبت به آن پیگیری می‌شود تا اقدامات لازم برای بررسی و درمان صورت پذیرد.

طبق گزارش مقامات آمریکایی در مرحله اول تزریق واکسن از بین 215 هزار داوطلب، یک و نیم درصد از آنها نشانه‌هایی از عوارض تزریق در خود دیدند که این عوارض مانع از فرآیند معمول زندگی آنها شد.

این عوارض شامل التهاب، درد، تورم یا علائمی مانند سرماخوردگی است البته محققان هشدار دادند ممکن است شخص دچار تب، لرز، خستگی و سردرد نیز شود که به‌نسبت واکسن آنفلوآنزا بیشتر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها