افشای نقش رژیم صهیونیستی در تجارت مرگ در جهان

کد خبر: 1040879

اظهارات درباره حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از جمهوری آذربایجان در جنگ با ارمنستان کسی را غافلگیر نکرد چراکه این رژیم در بسیاری از نزاع‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه جنگ‌های داخلی از نزاع‌های کشورها و مردم یوگسلاوی سابق و کشورهای جدا شده از اتحاد شوروی سابق گرفته تا نزاع‌های کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام مثل حملات دولت میانمار علیه مسلمانان روهینجایی دخالت کرده است.

افشای نقش رژیم صهیونیستی در تجارت مرگ در جهان

ایسنا: به نقل از روزنامه القدس العربی، معمولا تجارت سلاح بین‌المللی از رسوایی‌ها خالی نیست. طوری که تجاری با ثروت‌های افسانه‌ای دیده می‌شوند که مشخص می‌شود با رهبران، پادشاهان و روسای جمهوری و شاهزادگانی همکاری می‌کنند که سودهای فراوانی را از معاملات سلاح به دست می‌آورند. این معاملات هزینه‌های زیادی برای مردم به اسم توسعه و اولویت‌های واقعی دارند اما درباره رژیم صهیونیستی در برخی مواقع رسوایی‌ها به ابعاد سیاسی و مالی نزدیک می‌شود.

گزارش جدید مرکز فلسطینی پژوهش‌های اسرائیلی"مدار" به معاملات فروش سلاح رژیم صهیونیستی در مناطق درگیر جهان و رسوایی‌های جدید پرداخته است. مثل کاری که یسرائیل زیف، تاجر سلاح و از فرماندهان سابق ارتش رژیم انجام داد. وی قبلا رئیس شعبه عملیات در ارتش و قبل از آن فرمانده گردان چتربازها بود.

براساس تحقیقات آمریکا و تحقیقات بین‌المللی این تاجر در فروش سلاح به دولت سودان جنوبی و فروش سلاح و تجهیزات به شورشیان دست دارد. این ژنرال سلاح‌هایی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به سودان جنوبی فروخته است.

طی درگیری‌های میان دو طرف جنایت‌هایی علیه بشریت، قتل غیرنظامیان و تجاوز به زنان صورت گرفته است. زیف در مجهز کردن دو طرف به سلاح دست دارد. او یک شرکت کشاورزی و شرکت مشاوره امنیتی را برای صادرات سلاح برای دولت سالواکر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی به کار گرفت و از رشوه برای قانع کردن مسؤولان ارشد استفاده کرد. در عین حال نیز نیروهای ریک مچار، رهبر شورشیان را به سلاح و حمایت فنی و اطلاعاتی برای حمله به مقرهای دولتی و چاه‌های نفت مجهز کرد. وی به نزاع دامن می‌زد و شورشیان را به حملات تشویق می‌کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا نام این ژنرال و شرکتش(گلوبال سی اس تی) را در لیست سیاه قرار داده بود اما مجددا فوریه ۲۰۲۰ نام وی و شرکت‌هایش را از این لیست حذف کرد.

صادرات سلاحی که رژیم صهیونیستی تولید می‌کند با تجارت بین‌المللی با ابزارهای مرگ که تجار اسرائیلی مهارت زیادی در آن دارند در تقابل قرار می‌گیرد به ویژه اینکه بیشتر آن‌ها از فارغ التحصیلان ارتش و ادارات امنیتی هستند و طی دوره رسمی خود مهارت‌های زیادی کسب کرده‌اند و با اسرار جنگی آشنا شده‌اند.

با جهانی شدن تجارت به ویژه تجارت سلاح یک تاجر سلاح اسرائیلی می‌تواند مهارت‌های بین‌المللی گسترده‌ای را به دست بیاورد و در دفترش در لندن بر انتقال سلاحی که در صربستان تولید شده با نفربرهای دریایی یونان به قبایل و گروه‌های درگیر در شرق آفریقا یا شبه‌نظامیان در لیبی نظارت داشته باشد.

فعالیت افراد و شرکت‌هایشان که با تجار دیگر در جهان همکاری می‌کنند به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از محدودیت‌های سیاسی در امان باشند و به مرزهای کشورهایی که با رژیم صهیونیستی روابط مستقیم ندارند، نفوذ کنند و با گروهک‌های جنایتکار مثل اتفاقی که در نیکاراگوئه افتاده، تعامل مستقیم داشته باشند.

دشوار است که تصور کرد دولت رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های امنیتی آن از آنچه تجار سلاح اسرائیلی در جهان انجام می‌دهند، غافل باشند. مساله تنها به پمپاژ مقادیر زیادی پول به خزانه این رژیم محدود نمی‌شود بلکه شامل توجه تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی به این بخش و فراهم کردن انواع راه‌های حمایتی برای توسعه آن و همچنین فواید سیاسی و دیپلماتیک صادرات سلاح است.

رژیم صهیونیستی امتیازهای نسبی دارد که به این رژیم کمک می‌کند تا نقش بزرگتری برای ادامه تجارت بین‌المللی سلاح و تجارت مرگ داشته باشد. از یک‌ سو ادارات رسمی سیاسی و امنیتی رژیم و شرکت‌های ساخت سلاح و تجارت آن روابط کامل و مستحکمی با شرکای آمریکایی خود دارند. موقعیت ژئوسیاسی و ماهیت روابط این رژیم با آمریکا فواید زیادی برای اسرائیل دارد تا ناوها و ارتش‌ها را به خدمات فنی و لجستیکی دائمی مجهز کند. علاوه بر این قوانین ملی در هر کشوری از کشورهای اروپا که سلاح تولید می‌کنند و مشخصا در انگلیس و کشورهای اتحادیه اروپا ارتقا یافته است و محدودیت‌های جدی بر صادرات سلاح برای کشورهایی اعمال می‌کنند که به توافق‌های ژنو احترام نمی‌گذارند و مرتکب جنایت علیه بشریت می‌شوند. اما در اسرائیل به هیچ وجه چنین محدودیت‌هایی درباره سلاح وجود ندارد بلکه برعکس حتی می‌توان گفت دولت به این مساله تشویق و تسهیلات و حمایت قانونی برای آن فراهم می‌کند.

براساس گزارش سازمان هلندی فنک که متخصص امور خاورمیانه و شمال آفریقا است و مرکز پژوهش‌های صلح بین‌المللی استکهلم رژیم صهیونیستی اکنون جزو پنج دولت اول صادرکننده سلاح است.

تنها ابرقدرت‌هایی مثل آمریکا و روسیه بر رژیم صهیونیستی پیشی گرفته‌اند و این رژیم به شدت با فرانسه، انگلیس و آلمان در رقابت است. اما با توجه به تعداد ساکنان اسرائیل می‌توان گفت این رژیم اولین دولت از حیث صادرات سلاح در جهان است که میزان آن طی سه سال اخیر بین هفت میلیارد دلار تا ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

دایره تقاضاها برای صنایع نظامی رژیم صهیونیستی گسترش یافته و شامل کشورهای تولیدکننده سلاح و کشورهایی است که شاهد جنگ و چالش هستند و یا کشورهایی که از خطرات احتمالی می‌ترسند. رژیم صهیونیستی همچنین توانسته سلاح‌هایش را به کشورهای حامی اعراب و فلسطینی‌ها بفروشد مثل هند که طی سال‌های اخیر به بزرگترین بازار برای سلاح‌های اسرائیلی تبدیل شده است. مساله عجیب این است که ویتنام در جایگاه دوم، جمهوری آذربایجان، سوم و ایتالیا چهارم هستند.

در اسرائیل بیش از ۱۰۰۰ شرکت در رابطه با ساخت و تولید و طراحی و ارتقا و تجارت سلاح وجود دارند که از جمله آن‌ها چهار شرکت هستند که جزو صد شرکت بزرگ ساخت سلاح در جهان هستند.

این شرکت‌ها عبارتند از: شرکت البیت که در جایگاه ۲۹ قرار دارد، شرکت صنایع هوایی که در جایگاه ۳۲ قرار دارد، شرکت رافائل که در جایگاه ۴۵ و شرکت تاعس در جایگاه ۹۹ قرار دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها