بازداشت ۱۳ داعشی و کشف ۴۶ راکت آماده شلیک در الانبار عراق

کد خبر: 1041136

نیروهای امنیتی عراق از دستگیری ۱۳ تروریست و کشف و ضبط ۴۶ راکت آماده شلیک خبر دادند.

بازداشت ۱۳ داعشی و کشف ۴۶ راکت آماده شلیک در الانبار عراق

ایسنا: به نقل از اسپوتنیک، سازمان اطلاعات در وزارت کشور عراق از دستگیری ۱۳ تروریست داعشی و کشف و ضبط ۴۶ راکت طی عملیات امنیتی در استان الانبار خبر داد.

این نهاد اعلام کرد: نیروهای اداره اطلاعات استان الانبار در عملیاتی پیشگیرانه و پس از رصد دقیق تحرکات داعش توانستند ۴۶ راکت آماده شلیک برای هدفگیری ساختمان استانداری الانبار و برخی از ادارات امنیتی و خدماتی را کشف و ضبط کنند.

همچنین ۱۳ تروریست در مناطق مختلف القائم، الرمادی و الفلوجه دستگیر شدند که به مشارکت در چند عملیات علیه نیروهای امنیتی، ربایش و قتل نیروهای پلیس و انفجار اقرار کردند.

عراق سال ۲۰۱۷، پس از سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، موفق به آزادسازی تمام خاک خود از داعش شد.

برهم صالح: عراق به جای درگیری و تفرقه، نیازمند صلح است

رئیس جمهوری عراق اعلام کرد، کشور نیازمند صلح است و به تاسیس دولتی مقتدر و دارای حاکمیت احتیاج دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در مراسم میلاد حضرت مسیح در کلیسای "مار یوسف" در بغداد گفت، کشور به جای درگیری و تفرقه نیازمند صلح است. چالش های مختلفی به ویژه در عراق پیش رو است و در آن به یک موضع جدی نیاز است، تا به دولتی با درایت، عادل، مقتدر و دارای حاکمیت منجر شود.

وی ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت مسیح به مسیحیان کشورش و جهان، افزود، عراق سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به این کشور که قرار است سال آینده صورت بگیرد را به فال نیک می گیرد و از او استقبال می کند. مسیحیان جزو مردم عراق هستند و طی سال های گذشته مانند دیگر قوم های ساکن در کشور از تروریسم و افراط گرایی رنج دیده اند و مجبور شده اند به خاطر قتل و مهاجرت اجباری از سوی تروریست ها، خانه و کاشانه خود را ترک کنند. باید برای بازگرداندن آنها به وطن اصلی خود تلاش شود.

صالح گفت، سال جدید در آستانه فرا رسیدن است و چالش های مختلفی وجود دارد و در این چالش ها به یک موضع جدی و شجاعانه نیاز است که زمینه را برای داشتن دولتی با درایت، عادل، مقتدر و برخوردار از حاکمیت فراهم کند دولتی که که زندگی آزادانه را برای مردم تضمین و بدون هیچ گونه سهل انگاری با افراط گرایی و فساد مبارزه کند که این دو عامل چهره واقعی تروریسم هستند.

ابتکار عمل الکاظمی برای برون رفت از بحران

نخست وزیر عراق طرح دولتش را برای عبور کشور از بحران های موجود، در حضور تعدادی از روسای کمیسیون های پارلمان مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد، وی نشستی را با تعدادی از روسای کمیسیون های پارلمان و با حضور وزیران و مشاوران تشکیل و طرح پیشنهادی خود برای کمک به برون رفت از بحران فعلی در عراق را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست پیرامون بودجه ۲۰۲۱، شرایط اقتصادی و امنیتی عراق در سایه چالش های فعلی از جمله شیوع ویروس کرونا و بحران مالی بحث و تبادل نظر شد.

براساس این بیانیه، در این نشست روی اصلاحات دولتی تاکید شد با این هدف که کشور در مسیر درست قرار بگیرد و الکاظمی نیز اقدامات دستگاههای دولتی و دستورالعمل های حاکمیتی خود را در خصوص انجام اصلاحات و راههای عبور ار این بحران‌ها مطرح و بررسی کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها