آمار غافلگیرکننده ناتو از رهگیری هواپیماهای روسی

کد خبر: 1041816

ائتلاف ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرده در سال جاری میلادی بیش از ۳۵۰ بار هواپیماهای روسیه را رهگیری کرده است.

آمار غافلگیرکننده ناتو از رهگیری هواپیماهای روسی

خبرگزاری فارس: «ناتو» امروز دوشنبه مدعی شده فعالیت‌های نظامی روسیه در حریم هوایی این ائتلاف در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته افزایشی جزئی را تجربه کره و هواپیماهای ناتو در سراسر اروپا بیش از ۴۰۰ بار برای اسکورت هواپیماهای ناشناس به پرواز درآمده‌اند.

ناتو در بیانیه‌ای امروز دوشنبه اعلام کرد ۹۰ درصد از این موارد که ۳۵۰ مأموریت پروازی را شامل می‌شود مربوط به رهگیری هواپیماهای روسیه بوده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این به منزله اندکی افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ است. هواپیماهای روسیه از ارسال کد ترانسپوندر خود برای اعلام موقعیت و ارتفاع خودداری می‌کنند، برنامه پروازی‌شان را ثبت نمی‌کنند و با برج‌های مراقبت پرواز ارتباط برقرار نمی‌کنند و به این طریق برای هواپیماهای غیرنظامی خطر ایجاد می‌کنند.»

ناتو دو مرکز عملیات‌ هوایی دارد. یکی از آنها در آلمان مستقر است که عملیات‌های شمال اروپا را پوشش می‌دهد و دیگری در اسپانیا است که نواحی جنوبی این قاره را رصد می‌کند. این دو مرکز با هم همه تحرکات هوایی در سراسر اروپا را رصد می‌کنند.

روسیه بارها نسبت به افزایش حضور نظامی ناتو در اروپا، از جمله افزایش حضور نظامی به سمت شرق اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده که روسیه هیچ تهدیدی علیه سایر کشورها نیست.

امروز معاون وزیر دفاع روسیه هشدار داد فعالیت‌های نظامی ناتو که امسال در نزدیکی مرز‌های این کشور افزایش یافته، محرک است و می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

اظهارات معاون وزیر دفاع روسیه در حالی مطرح شده که بمب‌افکن‌‌های راهبردی آمریکا به تنهایی در ماه اوت و سپتامبر امسال بیش از ۱۵ پرواز را در نزدیکی مرز روسیه انجام دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها