موضع جدید ترکیه درباره تحریم‎های ایران

کد خبر: 1042005

وزرای خارجه روسیه و ترکیه در کنفرانس خبری مشترک به موضوعات مختلف از جمله تحریم‏های آمریکا، روند صلح سوریه، آتش بس قره باغ و مبارزه با کرونا اشاره کردند.

موضع جدید ترکیه درباره تحریم‎های ایران

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در شهر سوچی میزبان مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای است، در یک کنفرانس خبری مشترک، موضوع گفتگوهای دوجانبه را مسائل مختلف ازجمله روابط اقتصادی و همکاری‌های نظامی مشترک در مسائل منطقه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به تحریم ترکیه از بابت خرید اس -۴۰۰ روسی، گفت: واشنگتن به دنبال حفظ منافع بازیگران آمریکایی در منطقه است.

همچنین وی با استقبال از مشارکت ترکیه در طرح آتش‌بس قره‌باغ، از تداوم همکاری دو کشور در این زمینه خبر داد.

درخصوص سوریه نیز طرفین توافق کردند که تلاش‌ها در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه پیدا کند.

همزمان، چاووش اوغلو با اشاره به رایزنی‌های خود با همتای روس، گفت: درباره مسائل مختلفی که در آنها اشتراک منافع داریم گفتگو کردیم.

وزیر خارجه ترکیه افزود: همکاری با مسکو ثمره خود را در قره‌باغ، لیبی و مدیترانه نشان داد. به گفته وی، طرفین سند مشترکی برای تولید واکسن کووید ۱۹ امضا کرده‌اند.

لاوروف در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه و روسیه، گفت: تحریم‌های غرب هیچ تاثیری بر گفتگوها و همک‌های ترکیه-روسیه ندارد.

چاووش‌اوغلو نیز در تائید اظهارات همتای روس افزود: ما مخالف تحریم‌ها علیه هر کشوری هستیم و بارها تاکید کرده‌ایم که این تحریم‌ها غیرقانونی هستند. همچنین باور داریم تحریم‌ها علیه ایران، غیرقانونی و بر اساس یک تصمیم سیاسی اشتباه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها