سربازان ترکیه در خاک جمهوری آذربایجان

کد خبر: 1042066

وزیر دفاع ترکیه از اعزام شماری از نظامیان کشورش به جمهوری آذربایجان خبر داد.

سربازان ترکیه در خاک جمهوری آذربایجان

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از آر تی، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز، سه شنبه اعلام کرد شماری از نظامیان کشورش به منظور برعهده گرفتن وظایفی در مرکز نظارت بر آتش بس در قره باغ، راهی جمهوری آذربایجان شده اند.

حلوصی آکار در سخنانی که از سوی خبرگزاری آناتولی ترکیه منتشر شده است، گفت: سربازان ما به منظور آمادگی برای انجام وظایف خود در مرکز مشترک با روسیه، به جمهوری آذربایجان رفته اند تا بر پایبندی بر آتش بس در منطقه قرع باغ نظارت کنند.

او در ادامه افزود: با تکمیل ساخت مرکز نظارت مشترک در قره باغ، سریعا 35 افسر و فرمانده با رتبه سرتیپ از جانب ترکیه کارها را بر عهده خواهند گرفت.

وزارت دفاع آذربایجان اوایل روز دوشنبه نیز اعلام کرد در حمله به موضع باکو در قره باغ یک نظامی آذربایجانی کشته شده است. در بیانیه وزارت دفاع آذربایجان آمده است: در ۲۷ دسامبر یک گروه مسلح غیرقانونی ارمنی به پست‌های ارتش آذربایجان در روستای آغدم در منطقه خوجوند حمله کردند. در نتیجه این حمله یکی از سربازان ما کشته شد و یک سرباز دیگر زخمی شد.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیز نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز نهم نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن بر اعلام آتش بس در منطقه مورد مناقشه قره باغ میان طرف آذربایجانی و ارمنی از تاریخ دهم نوامبر تصریح شده بود.

بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار بود پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها