واکنش وزیر جنگ تل‌آویو به غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران

کد خبر: 1043490

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از ایران به عنوان یک چالش جهانی و منطقه‌ای یاد کرده و خواستار اقدامات جهانی بیشتر برای مقابله با غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط ایران شد.

واکنش وزیر جنگ تل‌آویو به غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران

خبرگزاری فارس: «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اقدام ایران در افزایش غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۲۰ درصد، واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، گانتز امروز (سه‌شنبه) طی پیامی ویدئویی، با متهم کردن ایران به نقض توافق هسته‌ای، خواستار اقدامات بین‌المللی وسیعتر برای مقابله با تهران شد.

وی در این ویدئو ادعا کرد: «می‌دانیم که ایران به مشتعل کردن منطقه با بی‌ثباتی ادامه می‌دهد و انتخاب کرده که غنی‌سازی [اورانیوم] را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. ایران یک چالش جهانی و منطقه‌ای است و ما باید چشمانمان را باز کنیم».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که طبق نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، احتمالا تمام کرسی‌های کنست را از دست می‌دهد، در تلاش برای رأی جمع کردن از طریق حمله به ایران، گفت: «همگان باید به مبارزه علیه ایران، فعالیت‌های تروریستی منطقه‌ای و تسلیحات اتمی آن، بپیوندند».

بر اساس این گزارش، گانتز همچنین امروز از پایگاه آموزشی یگان سیزدهم کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

پیش از این، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم نیز در واکنش به شروع مجدد غنی سازی بیست درصدی اورانیوم از سوی ایران مدعی شد که تهران در پی توسعه برنامه هسته‌ای با اهداف نظامی است. (جزئیات بیشتر)

مجلس شورای اسلامی در چارچوب گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای و نامه رئیس جمهور ایران به کشورهای اروپایی،در پاسخ به روند اقدامات خصمانه امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی کشورهای اروپایی با آن، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب نهایی رساندند.

براساس ماده ۱ مصوب این طرح در راستای تامین شروط ۹ گانه مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته‌ای، سازمان انرژی اتمی ایران موظف است بلافاصله پس از تصویب این قانون، جهت مسائل صلح آمیز نسبت به تولید اورانیوم با غنای ۲۰درصد اقدام و سالانه به میزان حداقل ۱۲۰ کیلوگرم آن را در داخل کشور ذخیره کند و همچنین سازمان مذکور موظف است نیاز کشور برای مصارف صلح آمیز به اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد را به طور کامل و بدون تأخیر تأمین کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها