همدستی واشنگتن با داعشی ها در سوریه

کد خبر: 1043679

یک رسانه سوری به حمایت گسترده آمریکا از داعشی‌ها و جمع کردن آنها در پایگاه «التنف» در مرز سوریه با عراق و اردن پرداخته و از بازی خطرناکی که واشنگتن به آن روی آورده، پرده برداشته است.

همدستی واشنگتن  با داعشی ها در سوریه

خبرگزاری تسنیم: روزنامه الثوره در مطلبی با عنوان «حمایت آمریکا و ترکیه از تروریسم»، آورده است: واشنگتن به بازی خطرناک خود و تعدی آشکار به سوریه برای اشغالگری و حمایت از تروریسم با همه ابزار و وسائل ادامه می‌دهد.

این رسانه سوری آورده است: اشغالگران آمریکایی بستر لازم را برای شروع عملیات داعش و حمله به مناطق امن در داخل شهرها و روستاهای سوریه، فراهم آورده‌اند. درحال حاضر همسویی واشنگتن با تروریست‌ها آشکار و واضح است و این به دنبال سلسله اقدمات و تحولات کنونی در سوریه که آخرین آن جنایات علیه غیرنظامیان و نظامیان در روزهای گذشته در منطقه «کباجب» در دیرالزور و نیز جاده «اثریا- سلمیه» در حومه حماه سوریه است.

الثوره نوشت: پس از آن آمریکا در راستای محو کردن آثار جرایم تروریست‌ها مطابق معمول هر جنایت حرکت کرد؛ اما انگشت اتهام به سوی واشنگتن نشانه می‌رود؛ زیرا حامی اساسی و مالی گروه‌های تروریستی در سوریه و منطقه طی سالیان متمادی بوده است.

این رسانه سوری گزارش داد: برای تحقق اهداف استعماری که نیروهای اشغالگر آمریکایی در راستای آن حرکت می‌کنند؛ داعشی‌ها را در پایگاه‌های نامشروع خود برای انجام ماموریت‌های محوله جمع کرده‌اند به طوری که پایگاه غیرقانونی نظامیان آمریکایی در «التنف» در مرز سوریه و اردن بزرگترین کانون تروریستی است به طوری که ده‌ها داعشی در حال حاضر تحت حمایت آمریکا هستند و این پس از انتقال آنها از سوی اشغالگران از برخی زندان‌ها در حسکه به این پایگاه غیرقانونی است(انتقال 60 تروریست داعشی به پایگاه غیر قانونی آمریکا در «التنف»). در میان این تروریست‌های عراق، «کاظم حسن الجلقام» مسئول ساخت بمب‌های داعش و ملقب به «ابوالبراء» و نیز تروریست عراقی «خرفان جدوع الحمد» کارشناس بمب گذاری خودروها قرار دارند.

الثوره می‌نویسد: کاملا واضح و مبرهن است که بازمانده‌های داعشی همچنان در برخی مناطق البادیه با حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی حضور دارند و این تروریست‌ها در مناطق مجاور به صحرای سوریه دست به حملات تروریستی می‌زنند.

رسانه سوری ر ادامه می‌نویسد: به موازات آن نظام ترکیه در ارتکاب جنایت از آمریکایی ها گوی سبقت را ربوده است و به تروریسم پروری و حمایت از تروریست‌ها و بهره برداری از جنایات آنها ادامه می‌دهد و اخبار و شواهد در شمال سوریه، عمق روابط میان تروریست‌های جبهه النصره و آنکارا را نشان می‌دهد. ترکیه با تروریست‌ها همکاری و هماهنگی قوی دارد و این در کنار اقدامات تروریستی است که شبه نظامیان وابسته به اردوغان به شکل متوالی انجام می‌دهند به طوری که مناطق مسکونی در اطراف شهرک «عین عیسی» در حومه «الرقه» شاهد سلسله حملات تروریستی جدیدی است که اشغالگران ترکیه و تروریست‌های وابسته به آن مرتکب می‌شوند و اطراف این شهرک را با توپ گلوله باران می‌کنند و خسارات به اموال و محصولات کشاورزی ساکنان وارد کرده اند. شنبه گذشته توپخانه ارتش ترکیه مناطق مسکونی در اردوگاه «عین عیسی» و روستای «صیدا» در نزدیکی جاده بین المللی «ام4» در شمال الرقه را زیر حملات سنگین توپخانه‌ای قرار دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها