حمله به کنگره آمریکا تیتر یک رسانه های جهان

کد خبر: 1044210

حمله به کنگره آمریکا همچنان یکی از مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه رسانه‌های جهان قرار دارد.

حمله به کنگره آمریکا تیتر یک رسانه های جهان

خبرگزاری ایسنا: آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. از مهمترین اخباری که او امروز (۱۸ دی‌ماه) به آن‌ها پرداخته، یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره است.

«کوبیدن مشت بر شکم» تیتر روزنامه «گاردین» است که نوشته: هواداران ترامپ از این که او به آنها در حمله به ساختمان کنگره تاخته است، دلگیر و او را عهدشکن خواندند.

«تایم»، هفته نامه آمریکایی نیز با عکسی از کنگره در تسخیر، تیتر زده است: حمله به دموکراسی.

همچنین روی جلد «اکونومیست»، هفته‌نامه انگلیسی یک شورشی پشت میز رئیس کنگره را نشان می‌دهد با عنوان «میراث ترامپ: شرم و فرصت». یورش به بنای کنگره و پیروزی دموکرات‌ها در سنا، مسیر ریاست جمهوری بایدن را تغییر می‌دهد.

«یو اس ای تودی» نیز نوشته است: با وجود ۲۵ ماده الحاقی قانون اساسی که ترامپ باید کناره‌گیری کند اما او تا پایان دوره در کاخ سفید می‌ماند.

«فایننشال تایمز» نوشته است: ترامپ برای نخستین بار انتخابات را تایید و حمله به بنای کنگره را محکوم کرد.

«گاردین» نیز با اعلام اخراج ترامپ، خشونت علیه بنای کنگره را محکوم کرد.

همچنین «وال ستریت جورنال» نوشته است: جمهوری‌خواهان پس از یورش به کنگره، پشت به ترامپ کردند. کسی قادر به کنترل حمله شورشیان به بنای کنگره نبود و کنگره در هم کوبیده شد. دموکرات‌ها پس از یورش به کنگره خواستار کناره‌گیری ترامپ شدند.

نیویورک تایمز نوشته است: حالا دموکرات‌ها، پس از بحران یورش، حرف از استیضاح ترامپ به میان می‌آورند.

لس آنجلس تایمز هم آورده است: ترامپ، با تهدید به کناره گیری رو در رو شد. آیا برای این جا به جایی فرصتی مانده است؟

اکونومیست: پاکستان مرزهای خود را با سیم های خاردار بر افغانستان بست. از این مرزبندی، خانواده ها، بیش از سربازان، آسیب می بینند. مرزهایی که برای تردد خانواده های طرفین، باز نیست. اکنون سیم های خاردار، مانع اند.

وال ستریت جورنال: نانسی پلوسی، دشمن ترامپ، در آستانه انتخابات سنا، باروت گلوله هایش را خشک نگاه می دارد. آماده شلیک است.

از حاشیه خبرها

آخرین پژوهش موسسه علوم اقلیم در لومباردی ایتالیا می‌گوید: سرایت کووید ۱۹ حتی با وجود آلودگی هوا در فضای باز، دشوار است. این پژوهش می گوید: امکان ابتلا به ویروس کووید ـ ۱۹ ، در فضای باز بسیار اندک است. با وجود زندگی در مناطق آلوده هوا با ذرات معلق، انتقال و سرایت کووید ۱۹ دشوار به نظر می‌آید.

همچنین بخش علمی روزنامه له رپوبلیکا می گوید: امگا سه ارزشمند است. ضدالتهاب و ضدچاقی. تری گلیسیرین را کاهش می دهد و فشار خون را در کنترل دارد. از این رو، محافظ قلب است. جدای از آن پژوهش تازه می‌گوید: انسان را از افسردگی، مصون نگاه می دارد و او را از سالخوردگی دور نگاه می‌دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها