پوتین در مراسم غوطه‌ور شدن در آب یخ شرکت می‌کند؟

کد خبر: 1046269

سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) گفت، مقام‌های روسیه زمانیکه ناوالنی در حال درمان در خارج از کشور بود، از خود انعطاف به خرج دادند اما سوالاتی پیرامون مرخص شدن او از بیمارستان وجود دارد.

پوتین در مراسم غوطه‌ور شدن در آب یخ شرکت می‌کند؟

ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به اینکه آیا در درخواست از الکسی ناوالنی،‌ منتقد کرملین برای مطلع کردن پلیس روسیه درباره اقداماتش چیزی متناقض وجود دارد، گفت: می‌دانید وقتی که او در برلین بود، اداره زندان‌های روسیه هیچ سوالی از او نپرسید و در قبال او درک و انعطاف به خرج داد. اما پس از آنکه کلینیک چریته آلمان تایید کرد که این بیمار مرخص شده و خوب است، سوالاتی مطرح شد.

وی ادامه داد: کرملین نگران برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی بالقوه و گسترده در پی بازداشت ناوالنی نیست اما بر این باور است که درخواست‌ها برای اعتراضات نگران کننده هستند و باید تحلیل شوند. اما با این حال، ما نگران نیستیم.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، درخواست‌های ناوالنی از حامیانش برای اعتراضات در روسیه نگرانی به بار می‌آورد. ما آژانسی نیستیم که بتوانیم در این باره ارزیابی کنیم. این مساله به طور حتم به برخی تحلیل‌ها نیاز دارد.

پسکوف قویا اتهامات درباره اینکه دستگیری ناوالنی از بابت ترس ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بوده، رد کرد و ادامه داد: اینها بی‌پایه و اساس هستند.

وی همچنین گفت، آمریکا با شفافیت و نظارت بین‌المللی بر سیستم انتخاباتی‌اش مشکل دارد که باعث شده تا این کشور دچار بی‌ثباتی شود و کشورهای دیگر با نگرانی به آن بنگرند. آمریکا واقعا با این سیستم مشکل دارد و آنها با تحقق دموکراسی و اینکه مردم خواسته خود را بیان کنند و نیز با وجود شفافیت و نظارت بین‌المللی مشکل دارد. تمامی این موارد مشخص و واضح هستند.

پسکوف افزود: کرملین تمایلی به دریافت نظرات از سوی کشورهای خارجی درباره ناوالنی نیست اما می‌خواهد روابط خوبی با تمامی کشورها داشته باشد. این مساله‌ای درباره یک شهروند روس است که قوانین روسیه را نقض کرده است. این یک مساله داخلی است و هیچ‌کس اجازه ندارد تا در آن دخالت و چنین بیانیه‌هایی صادر کند.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، اوضاع مربوط به ناوالنی نیازی به توجه ویژه پوتین ندارد و ادامه داد: حقوق تمامی شهروندان روسیه از سوی قانون کشور تضمین شده است. ما تمایل نداریم حمایت از ناوالنی را بیش از حد ارزیابی کنیم. ارزیابی ما بر اساس حقایق است.

وی درباره بسته شدن حساب‌های کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر، فیسبوک و اینستاگرام گفت: مالکان رسانه‌های اجتماعی باید به برخی از الزامات متعهد باشند و نباید هر آنچه را دوست دارند، انجام دهند. این درسی برای تمام جهان است. مشخص است که این کمپانی‌ها با ارائه خدمات به مردم پول درمی‌آورند و به همین دلیل باید به قوانین و الزامات خاص هم احترام بگذارند. این الزامات استاندارد شده هستند.

پسکوف گفت: فکر نمی‌کنم اجازه دادن به این کمپانی‌ها برای اتخاد تصمیم‌های خودسرانه درست باشد. سال‌ها زمان صرف می‌شود تا کسی اعتبار به دست بیاورد در حالیکه ظرف چند روز می‌توان این اعتبار از بین برد.

سخنگوی کرملین همچنین اعلام کرد، پوتین سنت ارتدکس مسیحی را که مربوط به غوطه ور شدن در آب یخ است، مشاهده کرد تا مانند هر سال تعمید عیسی مسیح را جشن بگیرد.

وی ادامه داد: سوالاتی درباره اینکه پوتین در مراسم غوطه‌ور شدن در آب یخ شرکت می‌کند یا خیر، دریافت کردم. شما می‌دانید که او این کار بطور سنتی انجام می‌دهد. او به سنت‌ها وفادار است.

پوتین در مراسم غوطه‌ور شدن در آب یخ شرکت می‌کند؟

این یک رسم سالانه است که مسیحیان ارتدکس در مخازن آب خارج از منازل خود و در حضور روحانیون غوطه‌ور می‌شوند تا تعمید عیسی مسیح را در ۱۹ ژانویه انجام دهند.

کرملین: فشار بی‌رحمانه آمریکا علیه پروژه «نورد استریم ۲» ادامه دارد

سخنگوی کرملین روز سه شنبه در اظهارنظری تازه درباره تهدید آمریکا برای تحریم کشورها و شرکت‌های مشارکت‌کننده در اجرای پروژه گازی «نورد استریم ۲» از فشار بی‌رحمانه واشنگتن انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از فشارهای غیرقانونی و شدید آمریکا علیه مسکو و دیگر شرکت‌کنندگان در پروژه انتقال گاز روسیه به دیگر کشورهای اروپایی ابراز تاسف کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در رد تهدیدهای ادامه دار آمریکا علیه اجرای پروژه گازی نورد استریم ۲ موضع‌گیری کرد.

نورد استریم۲ سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت «گازپروم» روسیه و شرکت‌های فرانسوی، اتریشی، هلندی، انگلیسی و آلمانی است که با عبور از دریای بالتیک، گاز روسیه را به اروپا منتقل می‌کند.

پسکوف با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه اجرایی شدن نورد استریم ۲ و تهدید به تحریم شرکت‌های اروپایی همکار این پروژه گفت: «نورد استریم ۲ همچنان با فشار بی رحمانه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا مواجه است».

به گفته سخنگوی کرملین، سیاست اعمال فشار آمریکا علیه این پروژه انتقال گاز ادامه دارد و حتی فشارها تشدید شده است و مسکو از این بابت به شدت ابراز تاسف می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه افزود، مسکو در حال بررسی اقدامات واشنگتن علیه این پروژه است و تلاش می‌کند راه‌هایی برای تکمیل ساخت این پروژه بدون توجه به فشار تحریم‌ها پیدا کند.

پسکوف پیش از این در اظهارنظری گفته بود که تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم ۲ مانند حمله گاوچران‌هاست.

سخنگوی کرملین با محکوم‌کردن تحریم‌های آمریکا علیه نورد استریم۲ تصریح کرده بود: به‌رغم تلاش‌های واشنگتن، این پروژه به اتمام می‌رسد. روسیه و اروپا علاقه‌مند به اجرای این پروژه هستند که برای تضمین امنیت انرژی اروپا ضروری است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها