انتقاد تند ترزا می‌ از جانشین خود «بوریس جانسون»

کد خبر: 1046493

نخست‌وزیر سابق انگلیس در یادداشتی ضمن انتقاد از جانشین خود و رئیس جمهور آمریکا، دوره ریاست جدید در کاخ سفید را فرصت طلایی برای انگلیس دانست.

انتقاد تند ترزا می‌ از جانشین خود «بوریس جانسون»

خبرگزاری فارس: «ترزا می» نخست‌وزیر سابق انگلیس روز چهارشنبه جانشین خود «بوریس جانسون» را تحت انتقادات بی‌سابقه‌ای قرار داد. او همچنین با انتقاد از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، دوره بعدی ریاست جمهوری این کشور را فرصتی طلایی برای انگلیس دانست.

ترزا می در یادداشتی در روزنامه «دیلی میل»، جانسون را به‌ تهدید به نقض قوانین بین‌المللی از طریق عقب‌نشینی از معاهده‌‌ای که به تازگی امضاشده بود و رها کردن جایگاه جهانی انگلیس در رهبری اخلاقی، متهم کرد. نخست‌وزیر سابق انگلیس نوشت: «باید منظری را که در آن چند مرد قدرتمند مقابل هم شاخ و شانه می‌کشند، رد کرده و در عوض مردم را حول انگیزه و هدفی مشترک گرد هم آوریم. به منظور رهبری کردن، باید به ارزش‌ها پایبند باشیم».

ترزا می، حمله چند روز پیش به کنگره آمریکا را «حمله به اساس دموکراسی» توصیف و آن را محکوم کرد. وی همچنین ترامپ را به خاطر تحریک به این اقدام مورد سرزنش قرار داده و گفت انتخاب «بایدن شریف»، «فرصتی طلایی» برای انگلیس محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر انگلیس که سال گذشته از مقام خود استعفا کرد در این یادداشت افزود: «بر اساس تجربه‌ای که دارم، ترک قدرت کار آسانی نیست، به‌خصوص زمانی که احساس کنی کارهای بیشتری وجود دارد که می‌خواهی انجام دهی».

ترزا می در سال ۲۰۱۷ اولین رهبر یک کشور خارجی بود که در کاخ سفید با ترامپ دیدار کرد.

نخست وزیر انگلیس خواستار همکاری نزدیکتر با بایدن شد

نخست وزیر انگلیس خواستار همکاری و ارتباط نزدیکتر با رئیس جمهور جدید آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سه شنبه در اظهاراتی گفت: من منتظر همکاری نزدیک با جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا پس از تحلیفش در روز چهارشنبه هستم چرا که دو کشور منافع مشترک زیادی دارند.

جانسون تاکنون هرگز با بایدن دیدار نداشته است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا زمانی جانسون را "ترامپ بریتانیا" توصیف کرده است که این مساله نشان می دهد جانسون برای بهبود روابط با آمریکا کار سخت و دشواری در پیش رو دارد.

جانسون افزود: صمیمانه به جو بایدن به خاطر تحلیف تاریخی اش به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا تبریک می گویم و منتظر همکاری نزدیک با دولت جدیدش هستم آن هم در شرایطی که در حال مقابله با شیوع ویروس کرونا هستیم و قصد داریم به شرایط بهتری بازگردیم.

وی اظهار داشت: آمریکا و بریتانیا منافع مشترکی در مقابله با ویروس کرونا، تغییرات آب و هوایی، امنیت، دفاع و ترویج دموکراسی دارند. اهداف ما یکسان است و ملت های ما دست در دست یکدیگر برای دستیابی به این اهداف تلاش خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها