نشست محرمانه‌ فرماندهان عراقی در پی انفجارهای بغداد

کد خبر: 1046721

فرماندهان امنیتی عراق در حال برگزاری نشستی برای بررسی ابعاد انفجارهای بغداد هستند و قرار است نخست وزیر این کشور نیز در نشست حاضر شود

نشست محرمانه‌ فرماندهان عراقی در پی انفجارهای بغداد

خبرگزاری فارس: فرماندهان امنیتی عراق امروز (پنجشنبه) نشست محرمانه‌ای را برای بررسی ابعاد انفجارهای بغداد برگزار می‌کنند.

یک منبع امنیتی به پایگاه خبری شفق نیوز گفت که این نشست در داخل ستاد فرماندهی عملیات بغداد در حال برگزاری است.

به گفته این منبع، وزیر کشور، فرمانده عملیات بغداد، رئیس پلیس، فرمانده عملیات مشترک، گروه شناسایی وابسته به نخست وزیر در آن حضور داشتند.

این منبع گفت که قرار است مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این نشست حضور داشته باشد.

امروز دو انفجار انتحاری در بغداد رخ داد که تا لحظه تنظیم خبر، ۲۸ نفر کشته و ۸۸ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزیر خارجه عراق: به کمک‌های خارجی برای مبارزه با ناامنی نیاز داریم

وزیر خارجه عراق مدعی شد که این کشور به تنهایی قادر به مقابله با نا امنی نیست و همچنان به کمک‌های خارجی نیاز دارد. «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز (پنج‌شنبه) در واکنش به انفجار تروریستی در بغداد که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت، گفت که تنش در منطقه بر شرایط داخلی عراق نیز تأثیر گذاشته است.

او به شبکه الجزیره گفت که تروریست‌های داعش همچنان با قدرت در برخی مناطق عراق جولان می‌دهند و عراق توانایی مقابله با بحران‌ها را به تنهایی ندارد و نیازمند حمایت خارجی است.

فؤاد حسین در بخش دیگری از سخنان خود گفت به نفع عراق است که روابط خوبی با ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس داشته باشد و بحران میان ایران و این کشورها تأثیر منفی بر عراق گذاشته است.

دو انفجار انتحاری امروز در بازاری در مرکز بغداد تا کنون ۲۸ کشته و ۸۸ زخمی بر جا گذاشته است و امکان افزایش تلفات وجود دارد.

سخنان وزیر خارجه عراق در خصوص لزوم ادامه کمک‌های خارجی برای حفظ امنیت این کشور، یک روز پس از ورود «جو بایدن» به کاخ سفید ایراد می‌شود. آمریکا ائتلاف جهانی ضد داعش را در عراق رهبری می‌کند و همزمان گروههای مقاومت و پارلمان عراق خواستار خروج این نیروها هستند.

درخواست فؤاد حسین برای حمایت خارجی و سخن از عدم توانایی نیروهای امنیتی و نظامی این کشور، می‌تواند به اختلافات و بحران داخلی این کشور بیش از پیش دامن بزند.

در این راستا «صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراق امروز گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا تاکنون موضع خود درباره پرونده عراق و حضور نظامیان آمریکایی در این کشور را اعلام نکرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها