کرونا در اروپا/ترس برلین از حملات به مراکز واکسیناسیون

کد خبر: 1047427

جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که مجمع بین‌المللی اقتصادی سالانه داووس برای اولین بار بر اثر شیوع کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شود و آمارها نشان می‌دهد که خشونت‌های خانگی در دوران کرونا در انگلیس به شدت افزایش پیدا کرده است.

کرونا در اروپا/ترس برلین از حملات به مراکز واکسیناسیون

خبرگزاری تسنیم: بحران کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

1400 نیروی ارتش آلمان برای تست گیری‌های سریع در خانه‌های سالمندان استخدام می‌شوند

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که به منظور تست گیری های سریع در خانه های سالمندان آلمان حدود 1400 نیروی ارتش آلمان وارد کار شده‌اند. این خبر را "استفان زایبرت"، سخنگوی دولت امروز اعلام کرد. این نیروها قبلا 600 نفر بودند.

با وجود شرایط کرونایی بحرانی در آلمان اما بیش از نیمی از شهروندان آلمانی از مرزهای باز در اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

فرانسه در آستانه اعمال قرنطینه سوم

فرانسه هم در آستانه اعمال قرنطینه سومی قرار گرفته است. پروفسور ژان فرانسوا دلفریسی، مدیر یک شورای علمی که به رهبران فرانسه در زمینه بیماری کووید-19 مشاوره می‌دهد، می‌گوید این کشور در یک «وضعیت اضطراری» قرار دارد.

او خواهان اقدام سریع و قاطع دولت برای اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه در مقابل شیوع ویروس کرونا است.

به گزارش یورونیوز، پروفسور دلفریسی، روز یکشنبه در این خصوص گفت: «داده‌ها نشان می‌دهد که نوع جدید ویروس کرونا که نخستین بار در بریتانیا شناسایی شده، در حال حاضر بین 7 تا 9 درصد موارد ابتلا در برخی مناطق فرانسه را تشکیل می‌دهد و متوقف کردن آن دشوار است.»

دلفریسی تاکید کرد وضعیت فرانسه در حال حاضر در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بهتر است اما هشدار داد اگر محدودیت‌های سفت و سخت در دستور کار دولت قرار نگیرد، از اواسط ماه مارس وضعیت دشواری در انتظار کشور خواهد بود.

انتظار می‌رود دولت فرانسه روز چهارشنبه 27 ژانویه در خصوص دور تازه اقدامات برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا تصمیم‌گیری کند.

مقام‌های دولت فرانسه تاکنون تلاش کرده‌اند از تکرار یک دوره محدودیت همگانی خودداری کنند و با اتخاذ اقدامات دیگری چون وضع مقررات منع رفت و آمد شبانه از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند. در حال حاضر اگرچه رفت و آمد افراد در فرانسه بعد از ساعت 6 بعد از ظهر ممنوع است اما تعداد مبتلایان به ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است.

بالا گرفتن درخواست‌ها برای اعمال قرنطینه سخت در آلمان

"کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بهداشتی حزب سوسیال دموکرات و یکی از مشاوران علمی دولت آلمان هم از یک پتانسیل تهدید کاملا متفاوت از طریق ویروس جهش یافته انگلیسی سخن گفته و تاکید کرده است: ما به یک قرنطینه بسیار سخت کارآمد نیاز داریم چرا که نوع جدید ویروس کرونا از قابلیت کاملا متفاوتی برخوردار است.

رئیس دفتر مرکل: ویروس انگلیسی در آلمان هم حاکم خواهد شد

"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم بر این عقیده است که ویروس جهش یافته انگلیسی همچنین در آلمان به فرم غالب تبدیل خواهد شد.

وی در این باره گفت: ما در حال حاضر در چندین بیمارستان با این ویروس درگیر هستیم و این بدین مفهوم است که این ویروس وارد کشور ما شده و زمانی مانند دیگر کشورها رهبری را در دست گرفته و مشکلاتی را ایجاد می کند. من مطمئنم که این سناریو رخ خواهد داد.

وی افزود: بنابراین حالا این مسئله مهم است که ما در مسیر خود باقی بمانیم و آمارها را به شدت پایین بیاوریم. در این صورت اوضاع برای کرونا و انواع جهش یافته آن دشوار می شود.

اعتراضات ضد محدودیت‌ها در مونیخ

صدها نفر شب گذشته در اعتراض به محدودیت های کرونایی مقابل ساختمان دادگاه اداری در مرکز شهر مونیخ تجمع اعتراضی را به راه انداختند.

هشدار درباره وقوع موج سوم کرونا در آلمان

"الکساندر دوبریندت"، رئیس گروه پارلمانی حزب سوسیال مسیحی آلمان هم اظهار داشته که در حال حاضر هیچ پایه و اساسی برای مذاکرات درباره کاهش محدودیت ها وجود ندارد. وی در این باره گفته است: احتمال اینکه ما یک قرنطینه سراسری طولانی را تجربه کنیم در حال حاضر به اعتقاد من بسیار بالاتر از قرار گرفتن در مسیر دیگری است.

این مقام پارلمانی در آلمان همچنین تاکید کرد که همه این ها دردناک است، اما خطر در حال حاضر نسبتا زیاد است که ما با ویروس جهش یافته انگلیسی بار دیگر موج جدیدی از شیوع کرونا را تجربه کنیم.

دوبریندت همچنین گفت: آمارها همچنان بالا است. بنابراین مدارس همچنان باید تعطیل بمانند. ما امروز نمی توانیم پیش بینی کنیم که چه موقع دوباره می توانیم به کاهش محدودیت ها فکر کنیم.

شهردار برلین هم بحث ها درباره کاهش محدودیت ها را در حال حاضر زود دانسته و گفته است: اینکه حالا درباره داده های مشخص برای کاهش محدودیت ها صحبت کنیم در حالی که نمی توانیم پیش بینی کنیم ویروس جهش یافته انگلیسی در هفته های آینده چه شرایطی را ایجاد می کند کمتر منطقی به نظر می رسد.

شیوع کرونا بین کارکنان شرکت هواپیماسازی ایرباس در هامبورگ

در شرکت هواپیماسازی ایرباس در هامبورگ هم شیوع گسترده کرونا گزارش شده است. یک مقام بهداشتی مسئول از ابتلای 21 نفر از کارکنان این شرکت به کرونا خبر داده است. حدود 500 نفر از کارکنان این شرکت هم به قرنطینه رفته‌اند. اینکه آیا ویروس جهش یافته انگلیسی در این شرکت گسترش پیدا کرده است هنوز مشخص نیست. بررسی ها در این باره در حال انجام است.

پیشنهاد وزیر بهداشت آلمان برای تست گیری کرونا در خانه‌ها توسط شهروندان

در این شرایط ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان اعلام کرده که باید در آینده شرایطی ایجاد شود که شهروندان بتوانند تست سریع کرونا را خود در خانه هایشان انجام دهند.

ترس برلین از حملات به مراکز واکسیناسیون

دولت آلمان هم درباره حملات احتمالی به مراکز واکسیناسیون، کامیون های حمل واکسن و تولید کنندگان واکسن در کشور هشدار داده و خود را برای چنین حملاتی آماده می کند.

وزارت کشور آلمان در پاسخ به درخواستی در این باره از طرف حزب سبز آلمان اعلام کرده که در حال حاضر مدارک خاصی در این باره وجود ندارد، اما خطر روزافزونی برای این گونه حملات پیش بینی می شود.

دولت آلمان همچنین خطر حملات سایبری به مراکز و نهادهای واکسیناسیون را بسیار بالا ارزیابی کرده است.

217 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای حدود 6729 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 217 مرگ کرونایی جدید خبر داده است. البته روزهای دوشنبه آمارها به دلیل نقص اطلاعات در تعطیلات آخر هفته معمولا کمتر از حد معمول است.

مجمع جهانی اقتصاد داووس برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار می‌شود

برای اولین بار مجمع جهانی اقتصاد نشست سالانه خود در داووس را به صورت مجازی برگزار می کند. این کنفرانس به دلیل شیوع کرونا در داووس سوئیس به صورت حضوری برگزار نمی شود. این اجلاس از روز دوشنبه تا جمعه به صورت ویدئو کنفرانس با نمایندگانی از عرصه های سیاسی و تجاری برگزار شده و در آن به چالش های کنونی از جمله بحران کرونا و تحولات آب و هوایی پرداخته خواهد شد.

افزایش بستری‌ها در بیمارستان‌های فرانسه

فرانسه هم از پذیرش مجدد 493 بیمار کرونایی جدید در بیمارستان ها خبر داده که بیشترین افزایش از ماه نوامبر محسوب می شود. همچنین شمار انتقال بیماران به بخش های مراقبت های ویژه با 69 نفر برای اولین بار دوباره افزایش یافته و به میزان بالای ماه نوامبر رسیده است.

ممنوعیت سفرها از نروژ در کشور سوئد

کشور سوئد هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان به کرونا موقتا سفرها از کشور همسایه نروژ را برای مهار کرونای انگلیسی ممنوع کرده است. این ممنوعیت و محدودیت ها تا 14 فوریه برقرار خواهد بود.

تشدید محدودیت‌ها در اتریش

در اتریش هم استفاده از ماسک پزشکی مخصوص هنگام خرید و حمل و نقل عمومی از روز دوشنبه اجباری می شود. رعایت فاصله ایمنی هم از یک متر به دو متر افزایش پیدا می کند. دولت اتریش قرار است در روزهای آینده درباره اینکه آیا قرنطینه سراسری در این کشور که تا 8 فوریه ادامه دارد تمدید شود مشاوره کند. هتل ها و مهمان پذیرها هم در هر صورت همچنان در این کشور بسته خواهد بود.

"سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش هم با توجه به شرایط دشوار ایجاد شده در اثر شیوع ویروس انگلیسی روز یکشنبه در صفحه فیس بوک خود شهروندان را به استقامت فراخوانده و از همگان خواست کنار هم باشند. وی افزود: تنها در صورت مشارکت هر چه بیشتر انسان ها می توان بر این بحران غلبه کرد.

تهدید بروکسل علیه شرکت‌های "فایزر" و "آسترازنکا"

رئیس شورای اروپایی هم فشارها بر شرکت‌های تولید کننده واکسن که با اروپا قرار داد بسته‌اند را افزایش داده و آنها را به استفاده از ابزار قانونی در صورت عمل نکردن به تعهدات خود در قبال اروپا تهدید کرد.

اتحادیه اروپا با توجه اعلام شرکت های تولید واکسن که با اروپا قرارداد بسته‌اند مبنی بر تاخیر در تحویل واکسن به این شرکت ها درباره عواقب احتمالی این بدعهدی هشدار داد.

"چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی در گفتگویی با یک رسانه انگلیسی اعلام کرد: ما انتظار داریم که به قراردادهای تایید شده توسط این شرکت های داروسازی ( فایزر- بیون تک و آسترازنکا) عمل شود. وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا همچنین می تواند از روش های قانونی برای تضمین پایبندی به این تعهدات استفاده کند.

تشدید خشونت‌های خانگی در انگلیس

در انگلیس هم از آغاز بحران کرونا تا کنون نشانه های بیشتری از خشونت و آزار و سوء استفاده در خانواده های انگلیسی گزارش شده است. سازمان حفاظت از کودکان در انگلیس شب گذشته اعلام کرد که تعداد تماس های بزرگسالان نگران شرایط رفاه کودکان 53 درصد در مقایسه با زمان قبل از کرونا افزایش پیدا کرده است. هر روز بیش از 30 تلفن اضطراری در این ارتباط وجود دارد. این نهاد انگلیسی هشدار داده که اگر محدودیت ها و تعطیلی مدارس همچنان ادامه داشته باشد احتمال افزایش این خشونت های خانگی وجود دارد.

اعتراضات خشونت بار علیه محدودیت‌های کرونایی در هلند

معترضان هلندی روز یکشنبه در تظاهرات علیه ممنوعیت های ویروس کرونا در مرکز شهر آیندهوون در جنوب هلند با پلیس درگیر شدند و به سمت ماموران سنگ پرتاب کردند.

این در حالی است که ماموران با گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش به اعتراضات آنها واکنش نشان دادند و دست کم 30 نفر را دستگیر کردند.

برخی منابع خبری نیز از شهر آیندهوون گزارش کردند که برخورد شدیدی بین نیروهای امنیتی و معترضان صورت گرفته و تعدادی خودرو سوزانده شده و پنجرهای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها شکسته شده و مردم در حال غارت این مکان‌ها هستند.

این بدترین درگیری خشونت آمیزی بود که از زمان ابتلا به بیماری همه‌گیر کرونا در هلند رخ داده و همینطور دومین یکشنبه‌ای است که به درگیری بین پلیس و معترضین در آمستردام ختم شد. محدودیت‌های شدیدی در این کشور از اواسط ماه دسامبر حاکم شده است که حداقل تا 9 فوریه ادامه خواهد یافت.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3647463 نفر به کرونا مبتلا شده و 97939 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3053617 نفر به کرونا مبتلا شده و 73049 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2466813 نفر به کرونا مبتلا شده و 85461 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2147740 نفر به کرونا مبتلا شده و 52777 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها