رکورد جدید مرگ‌ها و بستری‌های کرونایی در پرتغال

کد خبر: 1047846

جدیدترین اخبار کرونا نشان می‌دهد که بر اساس نتایج یک بررسی بخش فرهنگ اروپا تحت کرونا بیشترین زیان اقتصادی را داشته و دولت آلمان هم به دلیل تداوم این بحران پیش بینی رشد اقتصادی برای سال جاری میلادی را کاهش داده است.

رکورد جدید مرگ‌ها و بستری‌های کرونایی در پرتغال

خبرگزاری تسنیم: با وجود محدودیت های سخت و شروع طرح واکسیناسیون سراسری در اروپا اما همچنان آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونایی در این اتحادیه بسیار بالا است.

مرخص شدن یک بیمار کرونایی در لندن از بیمارستان بعد از 300 روز

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که یک بیمار کرونایی 74 ساله در لندن بعد از بیش از 300 روز بستری در بیمارستان مرخص شد. این مرد 74 ساله در ماه مارس سال گذشته به بیماری سخت کرونا مبتلا شده و مدت دو ماه به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بود و به کما رفته بود. در حالی که دیگر امیدی به زنده ماندن وی وجود نداشت در جولای به صورت غیر منتظره از کما بیرون آمد و به این ترتیب بعد از طی کردن دوران درمان در دو بیمارستان مختلف بهبود یافته و مرخص شد.

تداوم روند مرگ و میر بالا در انگلیس

آمار قربانیان کرونا در انگلیس به عنوان اولین کشور اروپایی از مرز 100 هزار نفر عبور کرده است و در این کشور از ابتدای بحران کرونا بیش از 100 هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت انگلیس در روز سه شنبه آمار قربانیان کرونایی در این کشور با 1631 مورد دیگر به 100162 نفر رسیده و به این ترتیب انگلیس به عنوان اولین کشور اروپایی آمار قربانیانش از مرز 100 هزار نفر عبور کرد.

نخست وزیر انگلیس: مسئولیت همه چیز را بر عهده می‌گیرم

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده که مسئولیت همه آنچه در بحران کرونا اتفاق افتاده است را بر عهده می گیرد. وی در سخنانی در دفتر خود در لندن اعلام کرد: من برای هر زندگی که در این بحران از دست رفته است ناراحتم.

وی در ابتدای همه گیری کرونا افتخار می کرد که با بیماران کرونایی در بیمارستان ها دست می دهد و حالا اذعان می کند که برایش دشوار است غم و اندوه این آمار تیره و شوم را بر زبان بیاورد.

وزیر بهداشت انگلیس هم با قربانیان کرونا در این کشور و بازماندگان آن ها ابراز همدردی کرده و اعلام کرد: در پس این آمارهای دلخراش دوستان، خانواده ها و همسایگان قرار دارند.

واکسیناسیون 6.8 میلیون نفر در انگلیس

امید انگلیس که در حال حاضر موج سوم کرونا را تجربه می کند برای بهبود اوضاع تنها نتیجه گیری از طرح واکسیناسیون گسترده است و به سرعت به این روند ادامه می دهد. بر اساس اطلاعات اعلام شده حدود 6.8 میلیون نفر تا به حال در انگلیس اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

از ابتدای سال جاری میلادی قرنطینه سختگیرانه ای در انگلیس اعمال شده است ."کریس وستی"، مشاور پزشکی دولت انگلیس اعلام کرده که مدت طولانی به طول می انجامد تا آمار مرگ و میرها به صورت قابل توجهی کاهش یابد. به گفته وی احتمالا تعداد نسبتا بالای دیگری از مرگ و میرها بر اثر این بیماری اتفاق خواهد افتاد. در هفته گذشته به صورت میانگین هر روز حدود 1200 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را در انگلیس از دست دادند. رهبر اپوزیسیون انگلیس و رئیس حزب کارگر نقطه عطف عبورمرگ های کرونایی از مرز 100 هزار نفر را یک تراژدی ملی عنوان کرده است.

بیمارستان ها در بسیاری مناطق این کشور تحت فشار بالایی قرار دارند و در حال حاضر بیماران کرونایی بسیار زیادی و بیش از هر زمان دیگری در این بحران به دستگاه تنفسی نیاز دارند. شمار مبتلایان به کرونا در انگلیس به بیش از 3.7 میلیون نفر رسیده است.

اولین مورد مرگ کرونایی در انگلیس در 5 ماه مارس سال 2020 ثبت شد و در آن زمان مقامات تصور می کردند دادن تلفاتی به زیر 20 هزار نفر نتیجه خوبی است.

تمدید قرنطینه سراسری در ایرلند

کشور ایرلند هم برای مهار کرونا قرنطینه سراسری را تا 5 ماه مارس تمدید می کند. نخست وزیر ایرلند از شهروندان خواست در خانه بمانند و به سفر نروند.

ایرلند هم در ماه های اخیر با شیوع بالای کرونا روبرو بوده و در این کشور با جمعیت کم تا به حال حدود 3 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا جان داده‌اند.

تداوم مناقشات بین بروکسل و شرکت آسترازنکا

مناقشات بین شرکت های واکسن سازی با اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد و رئیس شرکت آسترازنکای انگلیس این ادعای اروپا که این شرکت واکسن های اروپا را به کشور دیگری تحویل داده را رد کرده است.

وی تاکید کرد که این شرکت کاملا منصفانه با اروپا رفتار می کند.

شرکت انگلیسی آسترازنکا چندی پیش اعلام کرد که نمی تواند همه واکسن های توافق شده با اتحادیه اروپا را به موقع به این اتحادیه تحویل دهد. بروکسل این اتهام را به این شرکت وارد کرده که واکسن های اروپا را به کشور دیگری فروخته است.

رئیس این شرکت اعلام کرد که اروپا دیر با این شرکت قرارداد خرید بسته و خودش مقصر به وجود آمدن این تنگناها در تحویل واکسن است. اتحادیه اروپا هنوز این واکسن را تایید نکرده و بر اساس گزارش های منتشر شده احتمالا این واکسن روز جمعه تایید خواهد شد.

کاهش پیش بینی رشد اقتصادی در آلمان

با توجه به بحران کرونا و عواقب آن دولت آلمان پیش بینی رشد اقتصادی برای سال 2021 را کاهش داده است. در گزارش اقتصادی سالانه آلمان که خبرگزاری این کشور ارائه داده آمده است که بعد از یک کاهش بازده اقتصادی در سال 2020 دولت آلمان برای سال جاری میلادی انتظار رشد تولید ناخالص ملی حدود 3 درصد را دارد. بر اساس این گزارش کشور آلمان تازه در اواسط سال 2022 به بازده اقتصادی قبل از بحران کرونا دست پیدا می کند.

دولت آلمان در پیش بینی خود در پاییز گذشته انتظار رشد اقتصادی 4.4 درصدی را برای این کشور در سال 2021 داشت.

ضربه مهلک کرونا به فرهنگ اروپا

نتایج یک بررسی نشان می دهد که فرهنگ در اروپا تحت بحران کرونا نسبت به دیگر شاخه های اقتصادی این اتحادیه آسیب بیشتری دیده است. بر این اساس سود دهی این بخش در سال 2020 حدود 31 درصد کاهش داشته که ضرر آن بیش از بخش توریسم با 27 درصد کاهش سود بوده است.

این بررسی توسط موسسه ارنست و یانگ انجام شده است. نویسنده این بررسی اعلام کرده که صنعت فرهنگ اروپا قبل از بحران جزو وزنه های سنگین اقتصادی در اتحادیه اروپا به شمار می رفته است.

رکورد جدید مرگ‌ها و بستری‌های کرونایی در پرتغال

کشور پرتغال هم رکورد جدیدی را در آمار مرگ های کرونایی روزانه و شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور که روز سه شنبه اعلام شد در 24 ساعت 291 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند که از ابتدای شیوع کرونا بی سابقه بوده است.

شمار بیمارانی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری هستند هم رکورد بالای 6472 نفر را در پرتغال بدست آورده است. کشور پرتغال حدود 10 میلیون سکنه دارد.

سفرهای هوایی به آلمان متوقف می‌شود

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان اعلام کرده که می خواهد برای مهار کرونا سفرهای هوایی به این کشور را تاجایی که امکان دارد متوقف کند.

"هورست زیهوفر"، وزیر کشور آلمان می خواهد برای مبارزه با کرونا پروازها به آلمان را به شدت محدود کند و روند تشدید کنترل های مرزی را در دستور کار قرار دهد.

وی در گفتگویی با نشریه "بیلد" آلمان اعلام کرد: تهدید ناشی از جهش های متعدد ویروس کرونا ایجاب می کند که ما اقدامات شدیدتری را بررسی کرده و در دولت فدرال درباره آن بحث کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که از جمله این اقدامات تشدید کنترل های مرزی بخصوص در مرزها با مناطق و کشورهای پر خطر کرونایی و همچنین کاهش پروازهای هوایی و تقریبا به صفر رساندن آن است ؛همان گونه که رژیم صهیونیستی برای مهار ویروس انگلیسی این روند را در پیش گرفته است.

وزیر کشور آلمان اعلام کرد: شهروندان انتظار دارند که ما به بهترین شکل از آن ها در برابر انفجار آمار مبتلایان حفاظت کنیم.

به دلیل آمار مبتلایان بالای کرونا در آلمان این کشور از روز یکشنبه برای اولین بار بیش از 20 کشور را در لیست مناطق پر خطر کرونایی قرار داده و برای آن ها قواعد سختگیرانه سفری را مد نظر قرار داده است.

982 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 13.202 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 982 مرگ کرونایی دیگر در این مدت خبر داده است.

در این شرایط آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان کشورش را در مبارزه با بحران کرونا در مسیر خوبی ارزیابی کرده که البته هنوز به هدف نرسیده است. وی از یک روند کاهش پایدار آمارهای کرونا خبر داده و اعلام کرد که این بدین مفهوم است که اقدامات و محدودیت های اعمال شده تاثیر گذار بوده است. وی زمستان سال جاری را زمستان راحتی ندانست.

واکسیناسیون حدود 2 درصد شهروندان آلمانی

با گذشت حدود یک ماه از شروع طرح واکسیناسیون گسترده در آلمان حدود 2 درصد شهروندان این کشور اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز سه شنبه اعلام کرد. بر این اساس بیش از 1.6 میلیون نفر در آلمان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3689746 نفر به کرونا مبتلا شده و 100162 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم 3079943 نفر به کرونا مبتلا شده و 74106 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 2733729 نفر به کرونا مبتلا شده و 56799 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 2485956 نفر به کرونا مبتلا شده و 86422 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2163113 نفر به کرونا مبتلا شده و 54390 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها