جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا

کد خبر: 1048214

جدیدترین اخبار کرونا از وقوع سخت‌ترین رکود اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم در فرانسه خبر می‌دهد و دولت ایتالیا هم اعلام کرده که بعد از شرکت فایزر حالا شرکت مدرنای آمریکا هم خبر داده که نمی‌تواند به تعهدات خود برای تحویل واکسن به اروپا پایبند بماند.

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا

خبرگزاری تسنیم: انواع جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای اروپایی به صورت روزافزون شیوع پیدا کرده و شرایط سخت و دشواری را برای ساکنان این اتحادیه ایجاد کرده است.

آلمان: امکان نیاز به واکسن جدیدی برای ویروس های جهش یافته وجود دارد

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان این مسئله را امکان پذیر دانسته که با توجه به جهش های ویروس کرونا واکسن جدیدی لازم باشد.

وی همچنین این مسئله را مشخص ندانست که یک واکسن تا چه مدت فرد را ایمن می کند و چه موقع دقیقا باید واکسیناسیون بعدی انجام شود. وی در عین حال خرید واکسن از تولید کنندگان مختلف را در دراز مدت منطقی دانست.

هشدار درباره بدتر شدن اوضاع در آلمان با شیوع ویروس های جهش یافته

"لوتار ویلر"، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان هم درباره اوضاع جدید جهش یافته ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و گفت: ما نمی دانیم که آیا این نوع ویروس ها خطرناک تر هستند. همچنین ما نمی دانیم افرادی که تا به حال به کرونا مبتلا شده اند آیا در برابر انواع جهش یافته آن هم ایمن هستند. شرایط می تواند درصورت شیوع سریع انواع جهش یافته این ویروس بدتر شود.

2.2 میلیون نفر در آلمان واکسینه شدند

وزیر بهداشت آلمان هم از واکسینه شدن حدود 2.2 میلیون نفراز شهروندان آلمانی علیه ویروس کرونا خبر داد. وی از در پیش رو بودن هفته های سخت کرونایی دیگری خبر داد.

839 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو ابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 14022 مورد ابتلا به کرونا در عرض24 ساعت و 839 نرگ کرونایی جدید خبر داده است.

کاهش چشمگیر بازده اقتصادی اسپانیا

اقتصاد اسپانیا با توجه به بحران کرونا در سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است.

اداره آمار اسپانیا روز جمعه از کاهش 11 درصدی تولید ناخالص ملی این کشور در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن خبر داد.

اسپانیا در سال 2020 به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفت.

همچنین آمارها نشان می دهد که بحران کرونا بیکاری در اسپانیا را به 16.1 درصد افزایش داده است.

به گفته کارشناسان بازار کار اسپانیا به اصلاحات فوری نیاز دارد و باید در این راستا کمک هایی را از صندوق بازسازی اتحادیه اروپا دریافت کند.

بر اساس آمارهای اعلام شده در پایان سال 2020 حدود 16.1 درصد اسپانیایی ها بیکار بودند. در این کشور قبل از شیوع بحران کرونا هم آمار بیکاری بالا بود و 13.9 درصد در این کشور بیکار بودند.

چهارمین اقتصاد ملی بزرگ اروپا حدود 5 سال است که دارنده بیشترین نرخ بیکاری در اروپا بعد از یونان است.

افزایش فشارهای اروپا بر شرکت آسترازنکا

نمایندگان بلند پایه اتحادیه اروپا همچنان برای پایبندی شرکت انگلیسی- سوئدی آسترازنکا به تعهدات خود در قبال بروکسل بر این شرکت فشار وارد می کنند.

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی در گفتگویی با رادیو آلمان اظهار داشت: ما هنوز هیچ توضیح قابل قبولی از این شرکت برای تنگناهای ایجاد شده در تحویل واکسن به اروپا دریافت نکرده ایم.

وی شفایت و امنیت برنامه ریزی را از این شرکت بزرگ دارویی درخواست کرده و تاکید کرد که در قرارداد مقدار مشخص تحویل واکسن به اروپا قید شده است.

"چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی هم روز پنج شنبه در پاسخی به "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش تاکید کرد که در صورت لزوم از همه ابزار قانونی و اقدامات اجرایی به منظور اطمینان از یک تولید و تامین موثر واکسن برای شهروندان استفاده می کنیم.

میشل تاکید کرد که توسل به ماده 122 در پیمان اتحادیه اروپا برای این منظور ممکن است. این ماده به اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن ابزار قانونی برای در پیش گرفتن اقدامات فوری را می دهد.

"میشل" البته درباره جزئیات این تصمیم بروکسل توضیحی نداد. رئیس شورای اروپایی به این ترتیب به نوشته ای که صدر اعظم اتریش و همتایان وی در کشورهای دانمارک، یونان و چک قبل از نشست ویدئویی اتحادیه اروپا نوشته بودند پاسخ داد.

آن ها در این نوشته تصویب سریع و بدون مراحل اداری واکسن های بیشتر از طرف آژانس دارویی اروپا را درخواست کرده بودند.

میشل تاکید کرد: متاسفانه تاخیرهایی که اخیرا از طرف برخی شرکت های دارویی اعلام شده است دلیلی برای نگرانی های واقعی است. وعده های این شرکت های داروسازی به اروپا باید عمل شود. تاخیرهای ناموجه در عمل به این وعده ها زندگی میلیون ها نفر را در معرض خطر قرار می دهد.

وی البته درباره جستجوی راه حل از طریق مذاکره تاکید کرده و در عین حال تاکید رد که اتحادیه اروپا با ابزار قانونی بسیاری برای پیشبرد این مسئله تجهیز شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده هنوز هیچ راه حلی برای تنگناهای ایجاد شده در تحویل واکسن به اروپا از طرف شرکت آسترازنکا به دست نیامده است.

یک سخنگوی کمیسیون اروپایی اعلام کرده است که اتحادیه اروپا همچنان منتظر ارائه پیشنهاداتی از طرف این شرکت برای چگونگی عمل به تعهدات خود در قبال اروپا است.

شرکت آسترازنکا از فاش شدن موارد قید شده در قرارداد با اروپا برای حل مناقشات حمایت کرده حتی اگر در این صورت برخی مفاد حساس آن سیاه شود. یک مقام اتحادیه اروپا از انتشار برخی جزئیات این قرارداد در روز جمعه خبر داده است.

سخت ترین رکود اقتصادی در فرانسه از زمان جنگ جهانی دوم

فرانسه هم در دوران کرونا با سخت ترین رکود اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

نولید ناخالص ملی در فرانسه هم در سال 2020 حدود 8.3 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است. این خبر را اداره آمار فرانسه روز جمعه اعلام کرده است.

محدودیت های سفر سختگیرانه در پرتغال

پرتغال هم بعد از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و مرگ های کرونایی محدودیت های سفر را برای مهار این بحران در دستور کار قرار داده است.وزیر کشور پرتغال اعلام کرده است که از روز یکشنبه به استثنای برخی موارد سفر با هواپیما، قطار و کشتی ممنوع خواهد بود.

نهادهای بهداشتی پرتغال روز گذشته خبر دادند که در عرض24 ساعت 303 نفر در این کشور کم جمعیت در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده و 16432 نفر هم به این بیماری مبتلا شده اند که بی سابقه بوده است.

هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره وقوع موج جدید سخت کرونا

وزیر بهداشت فرانسه هم با توجه به شیوع روزافزون انواع ویروس‌های جهش یافته کرونا و بخصوص ویروس انگلیسی در کشورش درباره وقوع موج جدید قدرتمند کرونا در صورت اقدام نکردن دولت هشدار داد.

ولیور وران، وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده که آنچه که ما می خواهیم از آن جلوگیری کنیم وقوع اپیدمی در اپیدمی است.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی که روز پنج شنبه برگزار شد اظهار داشت: یک موج رو به رشد با بیش از 20 هزار مورد ابتلای روزانه شکل می گیرد. جهش های ویروس در فرانسه فعالانه در حال گردش است.

وی از شیوع گسترده نوع جهش یافته ویروس انگلیسی در کشورش خبر داده و گفت: تعداد موارد شناسایی شده با یک فرم جهش یافته ویروس اخیرا در کشور چهار برابر شده است. این موارد در هفته های گذشته از روزانه 500 مبتلا به 2 هزار مورد افزایش پیدا کرده است. به گفته این وزیر انگلیسی بخصوص آلودگی به نوع خاص ویروس انگلیسی در کشور در حال افزایش است.

وزیر بهداشت فرانسه هشدار داد که اگر دولت به زودی اقدام نکند این ویروس های جهش یافته می توانند یک موج کرونای بسیار قدرتمند ایجاد کنند.

وی از حدود میانگین 20 هزار مبتلای جدید به کرونا در کشورش خبر داده و گفت: انواع جهش یافته این ویروس حدود 10 درصد همه افراد آلوده به کرونا را تشکیل می دهند.

تداوم بدعهدی شرکت های آمریکایی در قبال اروپا

بر اساس اطلاعات دولت ایتالیا شرکت داروسازی مدرنای آمریکا هم اعلام کرده که واکسن کم تری نسبت به آنچه توافق کرده بود به این کشور تحویل می دهد.

مجارستان به عنوان اولین کشور اروپایی از چین واکسن می خرد

مجارستان هم به عنوان اولین کشور اروپایی می خواهد از چین واکسن کرونا خریداری کند. نخست وزیر مجارستان اعلام کرده که تا روز شنبه احتمالا توافق نامه ای در این باره با چین امضا می شود.

نمایشگاه کتاب لایپزیگ هم به دلیل بحران کرونا مجددا لغو شد

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 3743734 نفر به کرونا مبتلا شده و 103126 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 3130629 نفر به کرونا مبتلا شده و 74800 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

اسپانیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 2792360 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 57806 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 2515507 نفر به کرونا مبتلا شده و 87381 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 2194562 نفر به کرونا مبتلا شده و 56220 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها