ادعای عجیب وزیر خارجه عربستان

کد خبر: 1048404

وزیر امور خارجه عربستان در سخنانی گفت که امنیت خاورمیانه مورد توجه اروپا و دولت جدید آمریکا است.

ادعای عجیب وزیر خارجه عربستان

ایسنا: به نقل از خبرگزاری واس، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در سخنانی در جریان جلسه مجمع اقتصادی داووس که تحت عنوان "تغییر شکل ژئوپلیتیک" درباره سیاست‌های دولت جدید آمریکا و کشورهای اروپایی در قبال خاورمیانه برگزار شد، گفت: امنیت خاورمیانه مورد توجه اروپا و دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن است و اظهارات مقامات واشنگتن نشان داد که آنها به برقراری امنیت و ثبات در منطقه چشم دوخته‌اند.

وی افزود: ما منتظریم که توجه‌ها در منطقه از تهدیدهای امنیتی و منازعات نظامی به تمرکز و توجه ما به تحقق شکوفایی، آسایش و توسعه جهان تغییر کند. باید بر این موارد تمرکز شود و ما با شریکانمان برای تحقق این هدف همکاری می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان در ادامه به آشتی با قطر اشاره کرد و ادامه داد: عربستان می‌داند که همکاری بین‌المللی در گرو تحقق همکاری منطقه‌ای است و به همین دلیل امضای توافقنامه با قطر در جریان نشست علا را مهم می‌داند و این توافق در راستای متحد شدن برای مقابله با چالش‌های امنیتی صورت گرفت.

وی گفت: تمامی چالش‌هایی که با آنها مواجه هستیم مستلزم یکپارچگی و اتحاد و همکاری برای غلبه بر آنها هستند. و در سال ۲۰۲۰ شاهد آن بودیم که اگر همکاری وجود نداشت نمی‌توانستیم با یکدیگر از چالش‌های سراسر جهان عبور کنیم.

فیصل بن فرحان در ادامه بر تداوم همکاری عربستان با شریکان بین‌المللی‌اش برای تحقق همکاری منطقه‌ای و جهانی و همچنین مقابله با چالش‌های موجود تأکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها