عملیات پاکسازی حشد شعبی در عراق

کد خبر: 1048651

نیروهای حشد شعبی تونلی وابسته به گروه‌های زیرزمینی داعش را در استان دیالی کشف کردند که حاوی مواد منفجره بود، وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد، دست به یک عملیات پیش‌دستانه در حوزه مسؤولیت خود در سه محور رده که منجر به کشف مواد منفجره و سلاح شده است.

عملیات پاکسازی حشد شعبی در عراق

ایسنا: به نقل از سایت شبکه المیادین، نیروهای حشد شعبی امروز یکشنبه عملیات تفتیش و پاکسازی گسترده در رشته کوه‌های نفط‌خانه در استان دیالی را آغاز کردند.

عملیات حشد شعبی شامل تفتیش پنج منطقه و تامین امنیت آن در برابر هر خطر تروریستی احتمالی در آینده است در حالی‌که نیروهای حشد یک تونل داعش که حاوی مواد منفجره بود را منفجر کردند.

حشد شعبی دو روز پیش نیز مقر فرماندهی داعش در صحرای الانبار را منهدم کرد و طرح تروریستی گسترده آن را ناکام گذاشت.

در عین حال وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، تیپ ۲۰ پیاده نظام دست به یک عملیات پیش‌دستانه در سه محور یعنی محور لشکر پیاده نظام ۴۳ ، محور لشکر پیاده نظام ۶۰ و محور لشکر پیاده نظام ۶۶ زده است.

در این بیانیه آمده است: عملیات شامل بررسی و تفتیش در مناطق المالحات، امظیره، روستای بئر الحلو، روستای الصکار و مناطق المسلطن بود، به طوری‌که عملیات منجر به کشف یک موتور سیکلت، مواد منفجره شامل گلوله‌های ۱۲۰، ۸۱، ۶۰ میلی‌میتری شد و مواد منفجره‌ای نیز توسط تیم مهندسی منهدم شدند.

همچنین سومریه نیوز گزارش داد، مدیریت اطلاعات نظامی عراق از بازداشت "دیده‌بان داعشی‌ها" بزرگترین حامیان این گروه در منطقه کنعوس در شرقاط در استان صلاح الدین خبر داد.

این مدیریت گفت، در راستای اجرای ماموریت پیگرد باقی مانده‌های داعش و گروهک‌های زیرزمینی داعش و به واسطه یک عملیات اطلاعاتی ویژه توانستیم "دیده‌بان داعشی‌ها" را بازداشت کنیم.

در این بیانیه آمده است: متهم از مهمترین حامیان داعش است به خصوص با گروه‌های مخفی در کوه قره جوغ همکاری دارد و دست به رصد تحرکات نیروهای امنیتی ما می‌زند.

در ادامه بیانیه عنوان شد، یکی از فرزندان او مسؤول گروه تک‌تیراندازان در این کوه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها