موضع جدید جوزپ بورل درباره برجام

کد خبر: 1048881

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اجرای توافق هسته‌ای به سبب خروج دولت ترامپ و اعمال تحریم علیه ایران موضع تردید و پرسش قرار گرفته است.

موضع جدید جوزپ بورل درباره برجام

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از الجزیره، جوزپ بورل، هماهنگ کننده و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد اجرای توافق هسته‌ای به سبب خروج دولت ترامپ و اعمال تحریم علیه ایران موضع تردید و پرسش قرار گرفته است. او در ادامه اعلام کرد: اخیرا ما نمی‌توانیم از روابط تجاری قانونی خود با ایران حمایت به عمل آوریم.

همچنین خبرگزاری تاس اعلام کرد جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی از چهارم تا ششم فوریه به مسکو، پایتخت روسیه سفر خواهد کرد و قصد دارد طی این سفر، شماری از مسائل از جمله روابط دو جانبه، مبارزه با همه گیری کرونا، مسأله توافق هسته‌ای ایران، درگیری در اوکراین و بازداشت الکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

بر اساس این گزارش، این سفر، نخستین سفر او به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا به روسیه خواهد بود. طبق بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا (EEAS) این سفر، فرصتی را برای بررسی طیفی گسترده از مسائل با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و دیگر مخاطبان روسی، پیش از گفتگو‌های راهبردی شورای اروپا در خصوص روابط روسیه و اتحادیه اروپا که قرار است در ماه مارس برگزار شود، فراهم می‌کند.

در طول سفر بورل به مسکو، وی دیداری با نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی روسیه و نیز اعضای جامعه آکادمیک مسکو خواهد داشت.

پیش از این سفر، بورل در سخنانی گفت: روابط با روسیه، یکی از پیچیده‌ترین مسائل در اتحادیه اروپا به حساب می‌آید و تحولات اخیر تنها به نیاز من به سفر به مسکو تأکید داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها