اقدامات پنهانی امارات و عربستان درباره ترکیه

کد خبر: 1049174

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، وجود اقدامات پنهانی و آشکار برای کاهش تنش میان ترکیه، امارات و عربستان سعودی را فاش کرد.

اقدامات پنهانی امارات و عربستان درباره ترکیه

ایسنا: بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، وجود اقدامات پنهانی و آشکار برای کاهش تنش میان ترکیه، امارات و عربستان سعودی را فاش کرد.

سایت بلومبرگ با استناد به منابع آگاه فاش کرد که امارات و عربستان سعودی در حال بررسی امکان دستیابی به روابط بهتر با ترکیه هستند.

بلومبرگ امروز (پنجشنبه) در گزارشی اعلام کرد، این اقدامات که شامل تجارت و امنیت می شود، همچنان مقدماتی است و با توجه به سابقه تنش‌های طولانی مدت و درگیری‌ میان طرف‌ها، هنوز قطعی نشده است.

این منبع افزود، احتمالاً این اقدامات با اصرار دو کشور حوزه خلیج فارس مبنی بر مهار حمایت ترکیه از اخوان المسلمین که آنکارا آن را جنبشی برخوردار از حمایت گسترده مردمی می‌داند، مغایرت خواهد داشت. با این حال، حتی پیشرفت محدود در مسیر بهبود روابط می‌تواند اختلافات را درباره مسائل منطقه کاهش دهد.

این آژانس خبری به نقل از یک مقام ترکیه‌ای گفت که ترکیه و امارات در مورد رفع موانع تجارت بین دو کشور گفتگو کرده‌اند.

این منبع که بخاطر حساسیت‌ها خواست نامش فاش نشود، اضافه کرد که مسئله اخوان درخصوص نگرانی‌ این دو کشور خلیج فارس و همچنین متحد نزدیک آنها، مصر یک مساله محوری و مهم است.

از طرف دیگر، مقامات ترکیه می‌گویند هیچ ارتباط و تماس مستقیم یا غیرمستقیمی از ابوظبی و ریاض وجود نداشته است که شامل خواسته های روشنی برای تغییر سیاست‌های ترکیه در قبال اخوان باشد، اما ترکیه می‌داند که این موضوع برای کشورهای حاشیه خلیج فارس از اولویت بالایی برخوردار است. .

علاوه بر اختلاف نظر در مورد فعالیت‌های ترکیه در حوزه اکتشاف انرژی در آب‌های مورد مناقشه در شرق مدیترانه، ابتکار عمل برای حل اختلافات فعلی به عنوان بخشی از اقدامات آشتی جویانه‌ای است که کشورهای خلیج فارس در حال حاضر دنبال می‌کنند. امارات نیز تلاش‌های فعلی خود برای پایان دادن به بحران‌ها را به عنوان بخشی از چشم انداز این کشور در جهان پس از کرونا توصیف کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها