تماس تلفنی نماینده آمریکا در امور ایران با بن زاید

کد خبر: 1049583

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و وزیر خارجه امارات تلفنی درباره کاهش تنش‌ها در منطقه و آغاز گفت‌وگوی جدید صحبت کردند.

تماس تلفنی نماینده آمریکا در امور ایران با بن زاید

 خبرگزاری فارس: «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شامگاه شنبه تلفنی با «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این تماس تلفنی، بن زاید درباره پایبندی کشورش به همکاری با دولت جدید آمریکا برای کاهش تنش‌ها در منطقه صحبت کرد.

بن زاید آل نهیان در این گفت‌وگوی تلفنی بر آغاز مذاکرات جدید و همچنین تقویت همکاری در سایه توافق آبراهام که با رژیم صهیونیستی حاصل شده، تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره روابط دوجانبه و همچنین تحولات منطقه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مهم برای دو کشور نیز گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی امروز در حالی انجام می‌شود که پیشتر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امارات نیز تلفنی با عبدالله بن زاید گفت‌وگو داشته است.

مقام‌های دولت جو بایدن در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که  قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با وجود این، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌ است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

مقام‌های دولت بایدن در حالی برای بازگشت مجدد به برجام ابراز تمایل کرده‌اند که در مناسبات مختلف برای این بازگشت شرط‌گذاری کرده‌اند و اخیراً نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که هنوز راه طولانی برای بازگشت کامل به برجام وجود دارد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده‌اند که ایالات متحده به علت خروج از برجام ملزم هستند گام اول را بردارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها