جنجال ایجاد دانشگاه ترکیه‌ای در حلب

کد خبر: 1049790

دمشق تصمیم آنکارا برای ایجاد شعبه‌ای از یک دانشگاه ترکیه‌ای در نزدیکی حلب را غیرقانونی و در جهت حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر اخوان‌المسلمین، داعش و النصره دانست.

جنجال ایجاد دانشگاه ترکیه‌ای در حلب

 ایسنا: امروز یکشنبه توسط تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد: وزارت امور خارجه سوریه تصمیم مقامات ترکیه برای افتتاح دانشکده پزشکی و موسسه‌ای تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استانبول در استان حلب سوریه واقع در مرز دو کشور را نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی می‌داند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده وزارت امور خارجه سوریه اشاره کرد: سوریه تصمیم مقامات ترکیه در مورد راه اندازی دانشکده و موسسه‌ای تحت نظارت دانشگاه استانبول در شهر الراعی واقع در شمال حلب را به طور کامل رد می‌کند.

نماینده وزارت امور خارجه سوریه گفت، چنین تصمیمی یک سابقه خطرناک و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و منشور بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است که هدف مشخص آنکارا چیزی بیش از ادامه سیاست مقامات ترکیه نیست که هدف آن دامن زدن به بحران سوریه، حمایت از گروه‌های تروریستی و جاه‌طلبی‌های تجدید امپراتوری خود است.

چند روز پیش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با صدور فرمانی دستور تاسیس دانشکده پزشکی و موسسه علوم پزشکی را تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استانبول در شهر الراعی واقع در منطقه‌ای که ارتش ترکیه عملیات نظامی "سپر فرات" را پیش برد، داد.

از سال ۲۰۱۷، ترکیه سه عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه انجام داده است: سپر فرات، شاخه زیتون و چشمه صلح.

در نتیجه، یک منطقه حائل امنیتی بین شهرهای اعزاز و جرابلس در شمال حلب ایجاد شد، شهر عفرین اشغال شد و مناطق مرزی شرق رود فرات تحت کنترل درآمد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها