موضوع رایزنی اردوغان و مرکل

کد خبر: 1050023

رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان از طریق ویدئو کنفرانس درباره روابط آنکارا و بروکسل گفتگو کردند.

موضوع رایزنی اردوغان و مرکل

 خبرگزاری مهر: به نقل از آناتولی، مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از طریق ویدئو کنفرانس گفتگو کرده است.

در بیانیه صادره از سوی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این باره آمده است: طرفین در این گفتگو راه‌های گسترش همکاری میان ترکیه و آلمان را بررسی و درباره مسائل منطقه به ویژه روابط آنکارا با اتحادیه اروپا تبادل نظر کردند.

مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این بیانیه اضافه کرد که اردوغان در گفتگو با مرکل بر پیشبرد روابط کشورش با اتحادیه اروپا مطابق با دستور کار مشخص تاکید و نسبت به انجام مذاکرات فنی و افزایش تماس‌ها تا اجلاس ماه مارس ابراز امیدواری کرده است.

اردوغان ضمن تاکید بر اینکه رویکرد عادلانه و سازنده اتحادیه اروپا نسبت به ترکیه به نفع هر دو طرف خواهد بود، اعلام کرد که اقدامات لازم برای به روزرسانی توافق ۱۸ مارس باید در اسرع وقت آغاز شود.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه این رایزنی مجازی همچنین بار دیگر انتظار خود برای برگزاری اجلاس آنکارا- اتحادیه اروپا پیش از پایان یافتن ریاست دوره‌ای پرتغال را تکرار کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها