وزیر خارجه آمریکا مسکو را به دزدسالاری متهم کرد

کد خبر: 1050161

بلینکن در ادامه مداخلات خود در امور روسیه، مسکو را به فساد و دزدسالاری متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا مسکو را به دزدسالاری متهم کرد

باشگاه خبرنگاران جوان: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان در اظهاراتی مداخله‌جویانه در امور داخلی روسیه، مسکو را به فساد و دزدسالاری [کلپتوکراسی] متهم کرد.

او در اظهارات خود مدعی شد نارضایتی‌ها در روسیه به دلیل فسادی است که در نتیجه سلطه دولت بیداد می‌کند.

بلینکن در این اظهارات مداخله‌جویانه، اقدام مسکو در بازداشت الکسی ناوالنی، بلاگر و مخالف غربگرای کرملین را نگران کننده توصیف کرد و مدعی شد در حال رایزنی و همکاری در این خصوص است.

بلینکن در ادامه این اظهارات مداخله جویانه مدعی شد که روسیه سال گذشته به احتمال زیاد از سلاح شیمیایی برای مسموم کردن ناوالنی استفاده کرده که چنین اقدامی نقض کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی است.

او گفت که واشنگتن با دقت این شرایط را زیر نظر دارد و وقتی نتیجه گرفت اقدام مناسب را اجرایی خواهد کرد.

دادگاه مسکو سه شنبه گذشته بعد از بررسی اتهامات ناوالنی، منتقد غربگرای کرملین را به دلیل نقض شرایط آزادی مشروط و جرایم امنیتی به ۳.۵ سال حبس محکوم کرد.

شهریور سال جاری الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق ادعای پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار‌ها تاکید کرده که اظهارات خصمانه متعددی علیه این کشور در پرونده ناوالنی مطرح شده است. اخیرا مسئولان روسیه الکسی ناوالنی را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی با اخراج دیپلمات‌های روسی از چند کشور اروپایی و اقدام متقابل مسکو همراه شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها