فعال زن سعودی آزاد شد

کد خبر: 1050388

«لینا الهذلول» خواهر «لجین الهذلول» فعال زن عربستانی شامگاه چهارشنبه با انتشار توئیتی از آزادی وی از زندان‌های سعودی خبر داد.

فعال زن سعودی آزاد شد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از الجزیره، «لینا الهذلول» خواهر «لجین الهذلول» فعال زن عربستانی که از اوایل سال 2018 در زندان‎های سعودی تحت بازداشت قرار داشته، شامگاه چهارشنبه با انتشار توئیتی از آزادی وی خبر داد.

لینا الهذلول دو هفته پیش نیز با اشاره به احتمال آزادی خواهرش از زندان‌های سعودی، مسئولیت وقوع هر گونه حادثه برای «لجین» پس از آزادی‌اش را بر عهده نظام سعودی دانسته بود.

وی در این باره گفته بود: به نظر می رسد با توجه به حکم دادگاه آزادی «لجین» نزدیک باشد اما آزادی وی و در عین حال منع وی از سفر، آزادی محسوب نمی‌شود.

لینا الهذلول تاکید کرده بود: هر گونه حادثه برای خواهرم پس از آزادی‌اش، در صورتی که به مرگ وی منجر شود بر عهده مقامات سعودی خواهد بود.

لجین الهذلول فعال زن عربستانی در اوایل سال 2018 (ماه مه) به اتهام ارتباط با طرف‌های خارجی و نقض اصول ملی و دینی از سوی رژیم سعودی بازداشت شده و از آن زمان تاکنون در زندان بود.

بازداشت وی که به دلیل فعالیت‌های آزادی‌خواهانه به ویژه برای زنان سعودی در مسائلی نظیر حق رانندگی رخ داد، با واکنش مجامع بین المللی روبرو شد.

این در حالی است که چند ماه بعد از این رخداد، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی آزادی‌های اجتماعی متعددی را به زنان و دیگر اقشار عربستانی از جمله حق رانندگی برای زنان ارائه کرد اما ادامه بازداشت لجین الهذلول، ساختگی و نمایشی بودن این آزادی‌ها را نمایان کرد، چه آنکه افرادی نظیر الهذلول برای همین آزادی‌ها تلاش کرده بودند و همچنان در زندان قرار داشتند.

البته علاوه بر این فعال زن عربستانی که امروز آزاد شد، همچنان چندین فعال زن عربستانی در زندان‌های سعودی قرار دارند که هنوز آزاد نشده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها