​​​​​​​آمریکا ژنرال‌های میانماری را به تحریم تهدید کرد

کد خبر: 1050396

رییس جمهوری آمریکا در واکنش به کودتای نظامی در میانمار ، خواستار آزادی سریع بازداشت شدگان شد و گفت که مقام های ارتش این کشور و خانواده‌های آنها را تحریم می‌کند تا ژنرال های میانماری به یک میلیارد دلار دارائی هایشان در آمریکا دست نیابند.

​​​​​​​آمریکا ژنرال‌های میانماری را به تحریم تهدید کرد

ایرنا: رییس جمهوری آمریکا در واکنش به کودتای نظامی در میانمار ، خواستار آزادی سریع بازداشت شدگان شد و گفت که مقام های ارتش این کشور و خانواده‌های آنها را تحریم می‌کند تا ژنرال های میانماری به یک میلیارد دلار دارائی هایشان در آمریکا دست نیابند.

جو بایدن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تلویزیونی این مطلب را مطرح کرد 

و افزود: همانطور که می‌دانید یورش به انتقال دموکراتیک قدرت در میانمار موجب نگرانی عمیق هر دو حزب در آمریکا است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما در تماس نزدیک با متحدان و شرکایمان در سراسر جهان به ویژه در منطقه آسیاپاسفیک هستیم تا هماهنگی لازم را برای پاسخ دیپلماسی قوی بین‌المللی نسبت به آنچه که رخ داده است، به عمل آوریم.

بایدن از سایر کشورها هم خواست در این تلاش به آمریکا بپیوندند تا به سرعت دموکراسی را در میانمار بازگردانند و اضافه کرد: هفته گذشته آمریکا کوشید تا اعضای شورای امنیت را گرد هم آورد که یک بیانیه قوی در حمایت از دموکراسی در میانمار صادر شد.

وی  گفت: در این هفته هم با شورای حقوق بشر در تعامل بودیم تا تعهد جهانی نسبت به حقوق بشر در میانمار را تحکیم بخشیم. امروز بار دیگر از مقامات ارتش میانمار می‌خواهم به سرعت مقامات و فعالان سیاسی دموکراتیک را شامل آنگ سان سوچی و رئیس جمهوری این کشور را آزاد کنند که اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: ارتش باید قدرت متصرف شده را واگذارد و احترام به مردم میانمار را مطابق انتخابات ۸ نوامبر آنها به جهانیان نشان دهد.

بایدن ادامه داد: امروز اقدامات جدی را اعلام می‌کنم که پیامدهای آن متوجه سران کودتا خواهد بود. آمریکا دسترسی ژنرال‌ها به یک میلیارد دلار که دولت میانمار در آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است را قطع می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین امروز یک دستور اجرایی را تایید می‌کنم که ما را برای تحریم فوری مقامات ارتش که دستور کودتا را صادر کردند، به منافع تجاری آنها و بستگان نزدیک آنها قادر می‌سازد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در این هفته افراد دخیل معرفی خواهند شد، اظهار کرد: همچنین می‌خواهیم کنترل شدیدی بر صادرات به میانمار به عمل آوریم. قصد داریم که دارایی‌های آمریکا که منافع آن به دولت میانمار می‌رسید را ضبط کنیم در حالیکه از وضعیت بهداشتی، انجمن‌های مدنی و دیگر زمینه‌هایی که منافع آن مستقیم به مردم میانمار می‌رسد، حمایت خواهیم کرد.

بایدن خطاب به مردم میانمار هم گفت که صدای آنها را می‌شنود و جهان نظاره‌گر است و ما آماده‌ایم تا اقدامات بیشتری را اتخاذ کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها