هشدار عضو ارشد طالبان به نیروهای آمریکایی و ناتو

کد خبر: 1051004

عضو ارشد هیئت سیاسی طالبان با تاکید بر خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان گفت که نیروهای «مهاجم» باید از سرنوشت شوروی در این کشور عبرت بگیرند.

هشدار عضو ارشد طالبان به نیروهای آمریکایی و ناتو

خبرگزاری تسنیم: «سهیل شاهین» عضو ارشد هیئت سیاسی طالبان با انتشار توئیتی تاکید کرد که هدف این گروه از جنگ ایجاد یک نظام اسلامی در افغانستان است.

وی اظهارداشت: هدف از مبارزات جهادی ما ایجاد یک نظام اسلامی است که در آن عدالت حاکم باشد و همه افغان‌ها نیز در آن حضور داشته باشند.

شاهین افزود: آزادی بیان در پرتو اصول اسلامی یک ضرورت و حق جامعه اسلامی است، انتقاد سالم اصلاحات را به همراه دارد و راه عدالت را هموار می‌نماید؛ این یک بخش جدا نشدنی از یک نظام اسلامی می‌باشد.

این عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده طالبان با اشاره به حمله ارتش سرخ شوروی به افغانستان در سال 1979 نیز گفت: «آن‌ها پیش‌بینی کرده بودند که مجاهدین افغانستان  را طی 3 ماه سرکوب می‌کنند اما 10 سال در افغانستان ماندگار شدند و موفق به انجام این کار نشدند».

وی همچنین تاکید کرد که نیروهای شوروی پس از 10 سال حضور در افغانستان مجبور به ترک افغانستان شدند و اتحاد جماهیر شوروی نیز در آستانه سقوط قرار گرفت.

شاهین از نیروهای آمریکایی و ناتو نیز خواست تا از سرنوشت شوروی در افغانستان عبرت گرفته و افغانستان را ترک کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها