ماجرای خشم ریاض از بایدن

کد خبر: 1051014

در موضع گیری که خشم مقامات سعودی از تصمیم دولت جدید آمریکا درباره انصارالله یمن را نشان می دهد، یک مقام سعودی مدعی شد: انصارالله گروهی تروریستی است.

ماجرای خشم ریاض از بایدن

 خبرگزاری مهر: رای الیوم اعلام کرد که در مخالفت علنی با تصمیم بایدن، یک مقام سعودی مدعی شد: حوثی ها همچنان گروهی تروریستی صرف نظر از تصمیم واشنگتن هستند.

بر اساس این گزارش با وجود اینکه دولت جو بایدن از لغو تصمیم ترامپ در قرار دادن انصارالله یمن در فهرست گروههای تروریستی خبر داده است؛ اما ریاض و از زبان عبدالله المعلمی نماینده خود در سازمان  ملل ادعا کرد: گروه انصارالله گروهی تروریستی است.

وی مدعی شد: دولت جو بایدن این اقدام را به منظور ممانعت از بحرانی تر شدن اوضاع انسانی در یمن اتخاذ کرده است. با وجود این ما نیروهای حوثی را تروریستی می دانیم و با اقدام نظامی با تهدیدات آنها مقابله می کنیم.

المعلمی در حالی که کشورش به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می دهد، ادعا کرد: باید اقدامات فوری برای مقابله با حملات متوالی حوثی ها به عمل آید.

دولت ترامپ که از حامیان پر و پاقرص عربستان به حساب می‌آمد، در واپسین روزهای پایانی عمر خود نیز دست از کمک‌ها و حمایت‌هایش به سعودی‌ها برنداشت و غیر از کمک‌های تسلیحاتی، به تحریم دولت‌ها و گروهک‌هایی مثل جنبش انصارلله که در جبهه دشمنی با عربستانی‌ها قرار دارند، پرداخت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها