حمله موشکی گروه مقاومت عراقی به پایگاه نظامی ترکیه

کد خبر: 1051224

گروه مقاومت اسلامی «اصحاب الکهف» عراق، امروز اعلام کرد که در واکنش به پیشروی‌های نظامی ترکیه در استان نینوی، یک پایگاه نظامی ترکیه در موصل را هدف قرار داده است.

حمله موشکی گروه مقاومت عراقی به پایگاه نظامی ترکیه

خبرگزاری فارس: گروه مقاومت اسلامی «اصحاب الکهف» عراق، امروز (دوشنبه - ۱۵ فوریه)، از هدف قرار دادن یک پایگاه نظامی نیروهای ترکیه در موصل خبر داد.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز»، که ساعتی پیش از شنیده شدن صدای شلیک موشک در موصل خبر داده بود، نوشت که این گروه مقاومت عراقی با موشک، یک پایگاه نظامی نیروهای ترکیه در موصل را هدف قرار داد و زمان انجام این عملیات به یک ساعت پیش باز می‌گردد.

کانال تلگرامی جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» نیز نوشت: گروه مقاومت اسلامی اصحاب‌الکهف مسئولیت حمله به این پایگاه نظامی ترکیه در مرز عراق و ترکیه را به عهده گرفت و در بیانیه‌ای خطاب به ملت عراق اعلام کرد: «برادران و فرزندانتان امروز یکی از پایگاه‌های پشتیبانی اشغالگران در مرز عراق و ترکیه را هدف قرار دادند؛ لذا مومنان سجده شکر به‌جا آورند.»

اصحاب الکهف خبر داده که از عملیات خود تصویربرداری کرده است و به‌زودی آن را منتشر خواهد کرد.

اصحاب الکهف: منافع ترکیه در عراق را به خاکستر تبدیل می‌کنیم

پایگاه خبری «NRT» نیز دیروز (یک‌‌شنبه) با انتشار خبری نوشت که اصحاب الکهف طی بیانیه‌ای آنکارا را تهدید کرده در صورتی که نیروهای ارتش ترکیه به پیشروی بیشتر در خاک استان نینوی ادامه دهند، منافع این کشور در عراق را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

در این بیانیه آمده بود: «[هاکان] فیدان [رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه] باید بداند که در صورت ادامه پیشروی بیشترنیروهای ارتش ترکیه در خاک عزیز استان نینوی، کلیه منافع اقتصادی و امنیتی این کشور در عراق به خاکستر تبدیل خواهد شد.»

حمله موشکی به پایگاه نظامی ترکیه

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما ارتش آمریکا را به ستوه آوردیم و آن را وادار کردیم تا لاشه تانک‌ها و تجهیزات زرهی خود را جمع کند. بدانید که وضعیت میدانی شما، بسیار دشوارتر خواهد بود.

«هادی العامری» دو شب پیش اعلام کرد که براساس اطلاعات موثق، ارتش ترکیه درصدد است به کوهستان سنجار حمله کند.

او با انتقاد از اقدامات و حملات ترکیه در شمال عراق گفت: «ترکیه باید از اقدامات خصمانه خود دست بردارد؛ اقداماتی که نه تنها در خدمت روابط دوجانبه با عراق نبوده، بلکه تأثیر عمیقی بر این روابط خواهد گذاشت. ما از ترکیه انتظار داشتیم از اراضی عراق عقب‌نشینی کامل کند نه اینکه اشغالگریش را بیشتر کند».

رئیس ائتلاف الفتح عراق از دولت این کشور به نخست وزیر مصطفی الکاظمی خواست همه اقدامات لازم برای ممانعت از حملات به خاک عراق را اتخاذ کند.

منطقه سنجار در غرب استان نینوی به مرکزیت شهر موصل، قرار دارد و طی سال‌های گذشته در سایه نبود نیروهای عراقی در این منطقه، پ.ک.ک از این منطقه به عنوان محلی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده است.

آنکارا بارها درباره تبدیل شدن این منطقه به قندیل دوم (نام کوهستانی در نزدیکی مرزهای ایران، عراق و ترکیه و محل استقرار عناصر پ.ک.ک) هشدار داده است. آخرین این هشدارها از زبان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه بود که گفت شاید نیروهای ترکیه یکی از شب‌ها به ناگهان در سنجار عملیاتی انجام دهد. 

امروز سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق تصریح کرد که عراق در صورت هرگونه تجاوز یا حمله خارجی به اراضی خود، تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد و میان نیروهای دولت فدرال و نیروهای منطقه کردستان، نوعی همکاری برای مقابله با هرگونه حمله خارجی یا داخلی وجود دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها