آمریکا انصارالله را از فهرست تروریسم خارج کرد +واکنش یمن

کد خبر: 1051468

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد وزارت خارجه این کشور رسماً نام گروه انصارالله را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج کرده است.

آمریکا انصارالله را از فهرست تروریسم خارج کرد +واکنش یمن

تسنیم: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد وزارت خارجه این کشور رسماً نام گروه انصارالله را از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا خارج کرده است.

واکنش جنبش انصارالله یمن به زیاده‌خواهی‌های آمریکا

سخنگوی انصارالله یمن به بیانیه وزارت خارجه آمریکا که در آن خواستار توقف پیش‌روی نیروهای یمنی و توقف عملیات نظامی علیه عربستان سعودی شده بود، واکنش نشان داد.

واکنش جنبش انصارالله یمن به زیاده‌خواهی‌های آمریکا [کلیک و کشیدن برای جابجایی]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «محمد عبد السلام»، سخنگوی انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگوهای این کشور گفت که زیر آتش و جنگ عربستان سعودی علیه یمن نمی‌توان به سمت فرایند سیاسی رفت.

او سه‌شنبه شب در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا که خواستار توقف عملیات‌های نظامی و پیش‌روی‌های نیروهای یمنی شده بود، واکنش نشان داد و نوشت: «این ما هستیم که خواستار اقدام سیاسی سازنده و موفق آن هم بعد از آتش‌بس کامل و فراگیر و لغو محاصره هستیم».

عبدالسلام به سابقه کارشکنی‌های طرف سعودی در آتش‌بس‌های مختلف در یمن اشاره کرد و افزود:‌ «بر اساس تجربه‌های گذشته‌ای که داشتیم، هیچ فرایند سیاسی تحت شرایط آتش و محاصره هرگز موفق نخواهد بود. متجاوز باید به دشمنی و حملات خود پایان داده و محاصره یمن را لغو کند و ما آماده‌ایم که با رویکرد مثبت با این مسئله تعامل کنیم».

وزارت خارجه آمریکا ساعتی پیش اعلام کرد که رسماً نام جنبش انصارالله یمن را بخشی از دولت نجات ملی این کشور (مستقر صنعاء) است، از لیست سیاه تروریستی خود خارج کرد.

آمریکا همچنین از این جنبش خواست به عملیات نظامی و پیش‌روی در استان «مأرب» (شمال مرکزی یمن و هم‌مرز عربستان) متوقف کند. وزارت خارجه آمریکا همچنین از انصارالله خواست که به گفت‌وگو برگردد و وارد فرایند سیاسی در یمن شود

دولت سابق آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در واپسین روزهای حضور خود در کاخ سفید در راستای خواسته‌های امارات و عربستان سعودی، دو کشور متجاور به یمن، برخی از رهبران انصارالله را در لیست تروریستی قرار داد.

انصارالله پیشتر چهار دور با طرف‌های درگیر و عربستان سعودی وارد گفت‌وگو شد که آخرین آن سال ۹۷ بود که به آتش‌بس در استان الحُدیده (ساحل غربی یمن) منتهی شد ولی ائتلاف سعودی و اماراتی بارها آن را نقض کردند و به تعهدات خود مبنی بر بازگشایی فرودگاه صنعاء که سال‌‌ها از کار افتاده، عمل نکردند.

مقامات دولتی و نظامی یمن، هرگونه عملیات موشکی و پهپادی به اهداف نظامی سعودی را حق مشروع خود می‌داند و تأکید کرده است که این عملیات زمانی متوقف خواهد شد که محاصره و جنگ شش ساله علیه یمن متوقف شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها