رایزنی ایران و روسیه درباره اوضاع میدانی سوریه

کد خبر: 1051506

هیأت ایران به ریاست دستیار ارشد وزیر امور خارجه امروز در سوچی در دیدار با هیأت های روسیه و سازمان ملل درباره آخرین وضعیت میدانی سوریه و روند حل و فصل بحران این کشور به گفت و گو نشست

رایزنی ایران و روسیه درباره اوضاع میدانی سوریه

.خبرگزاری فارس: هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که به منطور شرکت در پانزدهمین نشست بین المللی کارشناسان ارشد کشورهای ضامن روند آستانه به شهر سوچی سفر کرده، امروز (سه شنبه) با هیأت های روسیه و سازمان ملل در حاشیه این نشست به صورت جداگانه دیدار کرد.

بر همین اساس خاجی امروز با هیأت روسیه به ریاست «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، طرفین به صورت مفصل در مورد آخرین وضعیت سوریه از جمله اوضاع میدانی و فرآیند حل و فصل سیاسی در چارچوب کمیته قانون اساسی سوریه، بحث و تبادل نظر کردند.

* لزوم هماهنگی بیشتر ایران و روسیه برای حل بحران سوریه

در این دیدار، خاجی ضمن تشریح نتایج دیدار اخیر خود از دمشق، بر ضرورت مبارزه با تروریسم در سوریه و همچنین کمک به پیشبرد روند سیاسی آن کشور در چارچوب کار کمیته قانون اساسی تأکید کرد.

لاورنتیف نیز بر لزوم هماهنگی هر چه بیشتر بین ایران و روسیه برای حل و فصل بحران سوریه تصریح کرد.

* دیدار با هیأت سازمان ملل

به گزارش فارس، خاجی و هیأت همراه همچنین در ادامه رایزنی های خود در شهر سوچی روسیه،  با هیأت سازمان ملل متحد به ریاست «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد فرآیند سیاسی سوریه با تاکید بر ضرورت تداوم کار کمیته قانون اساسی آن کشور رایزنی و تبادل نظر کردند.  

خاجی با اشاره به نتایج  سفر اخیرش به دمشق و مذاکرات خود با مقامات سوری از جمله بشار اسد رئیس جمهور سوریه، بر حمایت ایران از روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه و تداوم کار کمیته قانون اساسی آن کشور و ادامه حمایت کشورمان از ماموریت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، تأکید کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی همانطوری که در گذشته از ماموریت نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه حمایت کرده است، همچنان به این حمایت ادامه خواهد داد.

پدرسون نیز ضمن قدردانی از حمایت های کشورمان از وی در انجام ماموریتش، بر ضرورت اعتمادسازی بین طرف های سوری و کنشگران بین المللی و همچنین بر لزوم اتخاذ رویکردی جامع برای حل و فصل بحران سوریه، تأکید کرد.

به گزارش فارس، خاجی در هفته گذشته نیز سفری به دمشق داشت و پیش از نشست سوچی با بشار اسد دیدار کرد.

براساس توافق ایران، روسیه و ترکیه در حاشیه نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، پانزدهمین نشست روند آستانه طی امروز و فردا ۲۸ و ۲۹ بهمن در سوچی در حال برگزاری است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها