درخواست ضد ایرانی واشنگتن از حوثی‌ها

کد خبر: 1051525

نماینده آمریکا در امور یمن از جنبش انصارالله یمن خواست در راستای اثبات حسن نیت خود، از ایران فاصله بگیرد.

درخواست ضد ایرانی واشنگتن از حوثی‌ها

خبرگزاری فارس: «تیموثی لندرکینگ» معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده واشنگتن در امور یمن شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) از جنبش انصارالله یمن خواست تا پیشروی به سوی مأرب را متوقف کرده و به گفت‌وگوها بازگردند.

این مقام آمریکایی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد بدون اشاره به شش سال حملات ائتلاف متجاوز سعودی به فرودگاه صنعا و هدف قرار دادن غیرنظامیان یمنی از انصارالله خواست تا حمله به فرودگاه ابهاء در عربستان سعودی را متوقف کند.

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران با ارسال سلاح به جنبش انصارالله، نقش منفی در یمن ایفا می‌کند و نقش ایران در مسلح کردن حوثی‌ها پنهان نیست.

وی اضافه کرد که واشنگتن این موضوع را شفاف ساخته که باید توان عربستان در دفاع از خود را تقویت کرد.

نماینده آمریکا در امور یمن تاکید کرد: «راه حل سیاسی تنها گزینه برای بحران یمن به شمار می‌آید و واشنگتن از طریق کانال‌هایی در حال ارتباط با حوثی‌هاست».

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «در تلاش برای گسترش فشارها بر حوثی‌ها هستیم و هم اکنون زمان پایان درگیری‌ها فرا رسیده است.«

لندرکینگ افزود: «حوثی‌ها اگربه دنبال اعلام حسن نیت خود هستند باید از ایران فاصله بگیرند و تهران باید از تلاش‌های صلح و پایان جنگ در یمن حمایت کند».

بر اساس گزارشها، منابع میدانی در استان مأرب، امروز (سه شنبه) خبر دادند که اولین یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خود را به سد بزرگ مأرب در ۲۰ کیلومتری شهر مأرب رسانده‌اند.

نیروهای ارتش و انصارالله یمن تلاش دارند با تسلط بر سد مأرب مسیر خود را برای حرکت به سوی منطقه «الطلعة الحمرا» که دروازه ورود به شهر مأرب محسوب می‌شود، هموار کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها