پکن جواب تهدیدات دبیرکل ناتو را داد

کد خبر: 1051907

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری با خبرنگاران، اظهارات دبیرکل ناتو درباره لزوم بازنگری در این ائتلاف غربی به لحاظ کردن تهدیدات چین را محکوم کرد.

پکن جواب تهدیدات دبیرکل ناتو را داد

خبرگزاری فارس: صحبت‌های «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در اولین روز از برگزاری نشست مجازی وزرای دفاع ناتو واکنش چین را به دنبال داشت.

دبیرکل ناتو در اولین روز از برگزاری نشست مجازی وزرای دفاع عضو این ائتلاف نظامی غربی بر لزوم تقویت و به روز شدن ناتو با توجه به تقویت چین و وخامت روابط با روسیه تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ خطاب به وزرای دفاع کشورهای عضو این ائتلاف گفت، «مفهوم راهبردی ۲۰۱۰ ناتو» باید به‌روز رسانی شود زیرا اوضاع تغییرکرده و اوج گیری چین و وخامت روابط با روسیه در این مورد لحاظ نشده است.

«هوآ چوانینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری با خبرنگاران در پایتخت این کشور، ضمن محکوم کردن اظهارات دبیرکل ناتو آن را ادبیات دوره جنگ سرد توصیف کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت: «از نظر من این اظهارات بقایای تفکر جنگ سرد است. چین یک مفهوم توسعه صلح آمیز را دنبال می‌کند. استراتژی نظامی ما، دفاعی است. چین یک عنصر سازنده و حافظ نظم بین‌المللی است».

این مقام پکن ادامه داد: «ما به تلاش‌ها برای صلح جهانی مساعدت کرده‌ایم و همچنان به این کار ادامه خواهیم داد. توسعه چین برای همه جهان فرصت است».

سخنگوی وزارت خارجه این کشور ابراز امیدواری کرد که ناتو در قبال چین موضع «واقعگرایانه، مثبت و باز» اتخاذ و به صلح و ثبات جهانی بیشتر کمک کند.

وی با رد دوباره سخنانی ضد چینی و روسی دبیرکل ناتو افزود: «در جهان معاصر، تفکر جنگ سردی هیچ آینده‌ای ندارد».

 

پکن: لغو مجوز پخش بی‌بی‌سی در چین اقدامی قانونی است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با رد ادعاهای وزیر امور خارجه انگلیس، لغو پخش یک شبکه خبری انگلیسی در چین را قانونی و منطقی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت چین روز پنجشنبه از اقدام به لغو مجوز پخش شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» در این کشور دفاع کرد.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، «هوآ چونیینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، قطع پخش شبکه بی‌بی‌سی در این کشور اقدامی کاملاً قانونی و منطقی است.

چونیینگ این اظهارات را در واکنش به ادعای «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس بیان کرد که به لغو پخش بی‌بی‌سی در چین اعتراض کرده بود.

راب در پیامی توئیتری نوشته بود: «تصمیم چین در ممنوع کردن پخش اخبار جهانی بی‌بی‌سی در سرزمین اصلی چین، ایجاد محدودیتی غیرقابل قبول برای آزادی رسانه‌ها است».

اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که دولت این کشور هفته گذشته مجوز پخش شبکه خبری چینی «سی‌جی‌تی‌اِن» در انگلیس را لغو کرده بود.

دولت چین نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد شبکه بی‌بی‌سی باید به خاطر  بهره‌برداری سیاسی از مسئله شیوع جهانی ویروس کرونا و پخش اخبار «جعلی» در این زمینه عذرخواهی کند.

در نهایت، پنجشنبه شب اداره ملی رادیو و تلویزیون چین اعلام کرد پخش سرویس جهانی رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی، در این کشور ممنوع شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها