ادعای جدید رویترز قبل از سفر مدیرکل آژانس اتمی به ایران

کد خبر: 1052093

رویترز مدعی شد: آژانس انژری اتمی آثار اورانیوم را در دو سایتی که ایران از ورود به آن ها جلوگیری کرده بود، یافته است!

ادعای جدید رویترز قبل از سفر مدیرکل آژانس اتمی به ایران

رویترز مدعی شد: آژانس انژری اتمی آثار اورانیوم را در دو سایتی که ایران از ورود به آن ها جلوگیری کرده بود، یافته است!

 دیپلمات ها مدعی شدند: آژانس در دو سایت ایرانی که پس از ماهها مخالفت ایران، مورد بازرسی قرار گرفت، ذرات اورانیوم پیدا کرده است و آماده می شود تا تهران را به دلیل کوتاهی در ارائه توضیحات سرزنش کند. این اتفاق احتمالاً تلاش های ایالات متحده برای احیای دیپلماسی هسته ای را پیچیده می کند. /انتخاب

رویترز این اخبار را در حالی منتشر کرده که فردا رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی به ایران می آید.

تسنیم/ خبرگزاری رویترز در تلاش برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران در آستانه تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی تا زمان رفع تحریم‌های ظالمانه،‌ مدعی کشف اثرات اورانیوم در دو مکانی که بازرسان آژانس در ماه‌های اخیر از آنها بازدید کرده‌اند، شد.

خبرگزاری رویترز جمعه شب در گزارشی مدعی شد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازدیدهای خود از دو مکان در ایران اثراتی از اورانیوم کشف کرده‌اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

رویترز این ادعا را به نقل از دیپلمات‌هایی که به نام یا حتی ملیت آنها اشاره نشده، مطرح کرده است.

این خبرگزاری انگلیسی در عین حال اذعان داشته است: «اگرچه این باور وجود دارد که مکان‌هایی که در آنها مواد [ذرات اورانیوم] کشف شده است به‌مدت نزدیک به دو دهه غیرفعال بوده‌اند، اما مخالفان توافق هسته‌ای از جمله اسرائیل می گویند که کشف فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده نشان می‌دهد که ایران با حسن نیت رفتار نکرده است.»

به نوشته رویترز، هیچ‌یک از مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاضر به اظهارنظر در خصوص این ادعایی که «دیپلمات‌ها» در گفتگو با رویترز مطرح کرده‌اند، نشده‌اند.

در حالیکه ایران طبق مصوبه مجلس در آستانه تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی تا زمان رفع تحریمهای ظالمانه است، اقدام رویترز در انتشار چنین گزارشی نشان دهنده شروع عملیات روانی جدید غربی ها علیه ایران است تا در جنگ محاسبات به کارشان بیاید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها