تحرک جدید نظامیان آمریکایی در سوریه

کد خبر: 1052220

نظامیان اشغالگر آمریکایی کاروانی حامل تجهیزات نظامی و مواد لجستیک به پایگاه غیرقانونی خود در فرودگاه خراب الجیر در حومه حسکه وارد کردند.

تحرک جدید نظامیان آمریکایی در سوریه

خبرگزاری مهر: به نقل از سانا، نظامیان اشغالگر آمریکایی کاروانی حامل تجهیزات نظامی و مواد لجستیک به پایگاه غیرقانونی خود در فرودگاه خراب الجیر در حومه حس که وارد کردند.

منابع محلی به سانا اعلام کردند که اشغالگران آمریکایی ستونی متشکل از ۲۵ خودرو نظامی به یکی از مراکز خود در منطقه اللایف ستون در غرب شهر حس که از طریق جاده بین المللی به فرودگاه خراب الجیر در حومه شهر المالکیه وارد کردند.

این در حالی است که اشغالگران آمریکا طی هفته‌های اخری دست به تحرکاتی در مناطق تحت اشغال خود در جزیره سوریه زده‌اند.

نظامیان آمریکایی سلاح و مواد لجستیک وارد این مناطق کرده‌اند.

این همزمان با احداث فرودگاه نظامی در منطقه میدان نفتی العمر در حومه شرقی دیرالزور و شروع به احداث پایگاه نظامی جدید در منطقه الیعربیه در حومه شمال شرقی حس که است. این در راستای طرح آمریکا برای ادامه حمایت از گروههای مسلحی است که نفت و منابع طبیعی سوریه را می‌دزدند.‌

کشته شدن ۲۱ داعشی در حملات روسیه در بادیه سوریه

دیده بان حقوق بشر سوریه امروز (شنبه) گزارش داد، ۲۱ داعشی در جریان حملات روسیه به پایگاه‌های آنها در بادیه سوریه کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، این سازمان اعلام کرد، جنگنده‌های روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ حمله علیه پایگاه‌های داعش در بادیه انجام دادند و بیش از نیمی از نیروهای داعش در دیرالزور شرقی کشته شدند.

این حملات در واکنش به حملات اخیر داعش انجام شد که در اثر آن هشت تن از نظامیان حامی دولت دمشق کشته شدند.

طبق گزارش، بادیه سوریه در استان دیرالزور پناهگاهی امن برای نظامیان داعش است که با شبکه‌های قاچاق فعال در مرزهای عراق ارتباط دارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها