اعتراف مقام مستعفی یمنی به پیوستن مردم به انصارالله

کد خبر: 1052227

وزیر اطلاع‌رسانی، فرهنگ و گردشگری دولت مستعفی یمن ضمن اعتراف به پیوستن مردم استان مأرب به ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، از ساکنان این استان خواست که جلوی فرزندانشان را بگیرند.

اعتراف مقام مستعفی یمنی به پیوستن مردم به انصارالله

خبرگزاری فارس: «معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی، فرهنگ و گردشگری دولت مستعفی یمن، روز جمعه، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی دولت مستعفی یمن (سبأ نت) به پیوستن مردم استان مأرب به جنبش انصارالله یمن اذعان کرد.

منابع خبری اخیرا گزارش داده بودند که پس از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب، عده‌ زیادی از مردم به جنبش انصارالله پیوسته‌اند.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی در این خصوص با «فریب‌خورده» خواندن افرادی که به ارتش یمن پیوسته‌اند، گفت:‌ «حوثی‌ها همچنان به عملیات جمع کردن و بسیج افراد فریب‌خورده ادامه می‌دهند».

بر اساس این گزارش، معمر الاریانی از «شیوخ»،‌ «قبایل» و «پدران» و «مادران» خواست که در هر منطقه‌ای که ارتش یمن آنجا را تحت کنترل خود درآورده، مانع پیوستن فرزندانشان به انصارالله شوند.

الاریانی در ادامه در اظهاراتی که نشان از عصبانیت او از این اقدام داشت، مدعی شد که با پیوستن مردم یمن به نیروهای انصارالله آنها خود را به کشتن خواهند داد.

اظهارات الاریانی در حالی مطرح شده است که منابع خبری از پیشروی انصارالله در جبهه‌های مختلف استان مأرب خبر داده‌اند.

شبکه «المیادین»، امروز، در این خصوص گزارش داد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از درگیری‌های شدید با نیروهای دولت مستعفی، منطقه «الطلعه الحمراء» در غرب استان مأرب و همچنین مواضع اطراف آن را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شد، که منابع یمنی بامداد امروز نیز از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر دادند.

بر اساس گزارش یادشده، ارتش و کمیته های مردمی یمن به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب و گذرگاه الودیعه با عربستان سعودی پیشروی کرده‌اند.

در همین ارتباط، روزنامه «الاخبار» نیز گزارش داده بود که  همزمان با دستاوردهای جدید نیروهای صنعاء در دو جبهه شمالی و غربی مأرب قبایل این استان اعلام کرده‌اند «خط قرمزهایی که ریاض ترسیم کرده، تمام شده است».

به نوشته الاخبار، عربستان سعودی بار دیگر قبایل متحد دولت مستعفی یمن را تهدید کرده در صورتی که با طرح‌های صلح صنعاء همراه شوند، هدف قرار خواهند گرفت که قبایل مذکور در مقابل این تهدیدات ایستاده‌اند و آن را رد کرده‌اند

نشست مقام‌های استانهای اشغالی یمن برای جلوگیری از فریب‌کاری حزب الاصلاح در مأرب

مقام‌های استانهای جنوبی یمن امروز، طی یک نشست به بررسی سازوکارهای مناسب برای جلوگیری از فریبکاری حزب الاصلاح در استان «مأرب» پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز (شنبه - ۲۰ فوریه)، همزمان با پیشروی‌های قابل ملاحظه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیات آزادسازی استان «مأرب»، فرماندهان و رهبران استانهای اشغالی در جنوب و شرق یمن، با برگزاری نشستی به بررسی سازوکارهای مناسب برای جلوگیری از اقدام حزب الاصلاح در فریب ساکنان استانهای جنوبی در نبردی که علیه یمنی‌ها به راه انداخته‌اند؛ پرداختند.

به نوشته پایگاه خبری «المسیره»، «غالب الرهوی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که نبرد یمن یک نبرد اخلاقی و ملی علیه حزب الاصلاح است. حزبی که می‌خواهد مأرب تحت قیمومیت عربستان سعودی و در پشت آن آمریکا و اسرائیل باقی بماند.

وی افزود: بدون هیچ تردید و شرمساری، داعش و القاعده به عنوان بخش اصلی ساختار اخوان المسلمین در مأرب پدیدار شدند. ما یمنی‌ها مقابل قیمومیت آمریکایی و اسرائیلی می‌ایستیم زیرا ملتی آزاده هستیم و به هویت یمنی خود ایمان داریم.

الرهوی تاکید کرد که ساکنان آزاده استانهای اشغالی مسئول جلوگیری از اقدام حزب الاصلاح برای فریب مردم ساده و جلب آنها برای قربانی کردن در نبرد کنونی در راستای اهداف شومشان هستند.

«طارق سلام» استاندار عدن نیز تاکید کرد که حزب الاصلاح، بافت جمعیتی یمن را در استانهای اشغالی هدف قرار می‌دهد و به دنبال تخلیه آن‌ها است تا پس از شکست نبرد مأرب بتواند بر آنها کنترل یابد.

از سوی دیگر «فاطمه الخطری» عضو مجلس شورا و رئیس کمیسیون فرهنگ و رسانه گفت که حزب الاصلاح مرتکب اقدامات شرم‌آوری در یمن شده و هدف آن تخریب و نابودی بافت جمعیتی کل کشور است.

وی افزود: الاصلح تکفیری‌ها را از همه جا و نه تنها استانهایی مشخص به مأرب آورده است. نبرد مأرب مکمل نبرد آزادسازی یمن از دست سازمانهای تروریستی و اقدامی برای تثبیت وحدت یمن و خنثی کردن طرح‌های خارجی تجزیه کشور است.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در این نشست تاکید کرد: «کسانی که در مأرب در حال جنگ هستند، نیروهای حزب الاصلاح [اخوان المسلمین شاخه یمن]، القاعده، داعش و سلفی‌هایی هستند که تحت پوشش آمریکایی، سعودی و اماراتی گرد هم آمده‌اند و سلاح آمریکایی در اختیار دارند».

 وی گفت: نبرد مأرب، نبرد عزت و کرامت است. نبردی سرنوشت‌ساز با نیروهایی که می‌خواهند یمن همچنان تحت قیمومیت باشد. کسانی که در مأرب در حال جنگند، تنها مزدورند و تحت نظارت ائتلاف متجاوز به یمن گرد هم آمده‌اند. ائتلافی که از آغاز تجاوز به [یمن]، مزدورانش را از استانی به استانی دیگر در این کشور انتقال می‌‌دهد.      

 نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن افزود: همه ما مسئول حمایت از ارتش و کمیته‌های مردمی در نبرد سرنوشت‌ساز مأرب و جلوگیری از سوء‌استفاده حزب دست‌نشانده الاصلاح از مردم ساده و قربانی کردن آنها برای اهداف شوم خصمانه‌اش علیه یمن هستیم. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بالاترین حماسه‌ها را در نبردی که بنیان استقلال یمن است، می‌آفرینند.  

عبدالعزیز بن حبتور در ادامه گفت که مردم آزاده استان‌های اشغالی یمن مسئول افشای حقیقت حزب الاصلاح هستند. حزبی که مزدور اسرائیل، آمریکا و دست‌نشانده‌های منطقه‌ای آنها است.

 بزرگان و مقامات استان «إب» در جنوب غرب یمن نیز روز جمعه (دیروز) در نشستی با هدف حضور فعال در مناطق نبرد و ارسال کمک‌ها به خصوص به استان مأرب، حضور یافتند.

استان مأرب و مرکز آن که در آستانه آزادسازی به دست نیروهای صنعاء (دولت نجات ملی) است، در روزهای اخیر در کانون توجهات رسانه‌ای قرار گرفته و طرف سعودی به واسطه شرکای غربی خود تاکنون چندین تلاش ناکام برای متوقف کردن پیشروی نیروهای صنعاء داشته است.

به نوشته المسیره، در این نشست با توجه به سخنان «عبدالملک الحوثی» رهبر انقلاب یمن مبنی بر اقدام مؤثر برای تجهیز جبهه‌ها و مناطق درگیری و بسیج و اعزام نیرو به این مناطق، مقرر شد تا فعالیت‌ها در سطح استان برای جذب نیروهای داوطلب و جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشدید شود و حاضران نیز تأکید کردند که این کار در شرایط فعلی مهم‌ترین اقدام می‌تواند باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها