دعوای آنکارا و یونان بالا گرفت

کد خبر: 1052476

وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای در خصوص کشتی تحقیقاتی «چشمه»، هدف انتقادات آتن از کاوش‌های دریایی این کشتی را ایجاد انحراف در افکار عمومی و فرافکنی دانست.

دعوای آنکارا و یونان بالا گرفت

خبرگزاری مهر: به نقل از دیلی صباح، در پی بالا گرفتن تنش ها میان ترکیه و یونان بر سر کاوش‌های دریایی کشتی‌های ترک در مدیترانه که منجر به اعتراض آتن شده، وزارت دفاع ترکیه امروز با صدور بیانیه‌ای، طرف یونانی را به فرافکنی در محیط بین المللی و طرح مباحث تحریک آمیز متهم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه خود، یونان را به اقدامات تحریک آمیز و اتخاذ «مواضع سازش ناپذیر» از زمان برگزاری نخستین دور از مذاکرات مربوط به کاوش‌های دریایی در مدیترانه متهم کرده و تصریح کرد که آتن به دنبال گمراه کردن افکار عمومی است.

لازم به ذکر است یونان هفته گذشته بار دیگر به استقرار کشتی تحقیقاتی «چشمه» ترکیه در آبهای دریای مدیترانه شرقی و انجام امور غیر ضروری متهم کرد. آتن همچنین تصریح کرده بود که اگرچه این اقدام ترکیه در آبهای بین المللی در حال انجام است، اما مسئولیت بین المللی صدور مجوز مشاوره در امور دریایی منطقه به یونان واگذار شده و لذا ترکیه حق انجام کاوش‌های دریایی را ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها