واکنش اولیانوف به توافق های دیروز میان ایران و آژانس

کد خبر: 1052727

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در واکنش به توافقات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: توافق های دیروز دستاورد بزرگی است.

واکنش اولیانوف به توافق های دیروز میان ایران و آژانس

خبرگزاری مهر: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین امروز دوشنبه به سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) به ایران واکنش نشان داد.

نماینده روسیه در نهادهای بین المللی در وین در پیامی توییتری در این باره نوشت: توافق های دیروز میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دستاورد بزرگی است.

وی در این باره افزود: توافق مذکور این امکان را می دهند که سطح کافی از کنترل و نظارت حتی پس از تعلیق پروتکل الحاقی تضمین شود و فضای مطلوب تری را برای تلاش های سیاسی به منظور از سرگیری اجرای کامل برجام ایجاد می کند. تبریک می گویم.

میخائیل اولیانوف

این در حالیست که کاظم غریب آبادی نماینده و سفیر دائم ایران در نزد سازمان‌های بین المللی مستقر در وین پیشتر در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اجرای کامل مصوبه مجلس محترم، دغدغه جدی نظام است و کسی حق ندارد از آن کوتاه بیاید.

غریب آبادی پیرامون توافق تهران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه اضافه کرد: تمدید یا استمهال در کار نیست. هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد. تداوم راستی آزمایی آژانس، برابر پیوست فنی بیانیه مشترک، صرفاً ناظر بر حفظ و نگهداری اطلاعات برخی فعالیت‌ها و تجهیزات نظارتی توسط ایران برای سه ماه است و در این مدت، آژانس به این اطلاعات هیچ دسترسی نداشته و اطلاعات منحصراً نزد ایران باقی می‌ماند و چنانچه تا سه ماه تحریم‌ها به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس گذاشته، و گرنه برای همیشه پاک خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها