طرح امنیتی ویژه عراق برای سفر پاپ

کد خبر: 1053076

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق از طرح امنیتی ویژه سفر رهبر کاتولیک های جهان به عراق خبر داد.

طرح امنیتی ویژه عراق برای سفر پاپ

 خبرگزاری مهر: به نقل از السومریه، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز(چهارشنبه) از تدوین طرحی برای تامین امنیت سفر پاپ واتیکان به عراق در پنجم ماه آینده خبر داد.

«سرلشکر تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق با اشاره به این موضوع گفت: فرماندهی عملیات مشترک با همکاری دفتر فرماندهی کل، تدوین طرحی برای تامین امنیت سفر پاپ به عراق را آغاز کرده اند.

خفاجی بیان کرد: این طرح شامل برنامه بازدیدها، تردد و رسانه ها است.

وی افزود: سفر پاپ برای عراقی ها مهم است و دلیلی بر گسترش محبت، صلح و پیروزی بر تروریسم است و تصویری مهم را به جهان خارج منتقل خواهد کرد.

خفاجی ابراز کرد: فرماندهان مسلح و عملیت مشترک عملیات پیشدستانه ای را آغاز کرده اند و قبل از هنگام سفر پاپ و در اثنای این سفر نیز عملیات هایی دیگری را انجام خواهند داد و  این سفر موفقیت آمیز خواهد بود.

چند روز قبل هم، «نزار الخیر الله» قائم مقام وزارت خارجه عراق امروز در جلسه ای درباره جزئیات سفر پاپ فرانسیس به عراق گفت: سفر پاپ به عراق تاریخی خواهد بود و تاثیر بزرگی بر عراق و حمایت از مسیحیان این کشور خواهد داشت و سخنرانی اصلی پاپ در شهر تاریخی «اور» مقام حضرت ابراهیم (ع) خواهد بود. واتیکان تمایل دارد که پاپ با یک هواپیمای عراقی همراه با (تیم) حفاظت عراقی بیاید و سفر پاپ به نجف اشرف تاریخی خواهد بود. این سفر دارای جنبه دینی ارزشمندی است و تماس با نجف اشرف، ذی قار، نینوا و اقلیم کردستان عراق درباره سفر پاپ در جریان است و کمیته های تهیه مقدمات را تشکیل داده ایم.

پاپ طبق برنامه قرار است ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) به عراق سفر کند. پاپ ژان پل دوم رهبر اسبق کاتولیک‌های جهان در سال ۲۰۰۰ میلادی قصد سفر به شهر «اور» را داشت که با توجه به وضعیت سیاسی عراق موفق به بازدید از این کشور نشد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان اعلام کرد که با وجود موج جدید شیوع «ویروس کرونا» در عراق، مصمم به سفر به این کشور است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها