مقام صهیونیست درباره ایران با لاوروف گفت‌وگو کرد

کد خبر: 1053320

سرپرست کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در دیدار با وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی درباره برنامه هسته‌ای ایران، بر اهمیت روابط تل‌آویو-مسکو تاکید کرد.

مقام صهیونیست درباره ایران با لاوروف گفت‌وگو کرد

خبرگزاری فارس:«آلون اوشپیز» سرپرست کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»، اوشپیز که به مسکو سفر کرده، نامه‌ای از «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را به لاوروف تحویل داد که در آن بر اهمیت روابط تل‌آویو-مسکو تاکید شده بود.

برنامه کاری این مقام صهیونیست در سفر به مسکو شامل دیدارهایی با لاوروف، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزارت خارجه روسیه در امور غرب آسیا و مسئولان ارشد شورای امنیت ملی روسیه می‌شود.

بر اساس این گزارش، وی قرار است درباره مسائل امنیتی، روابط دوجانبه روسیه و رژیم صهیونیستی و آنچه که «حفظ ثبات در خاورمیانه» ادعا شده، به رایزنی بپردازد.

به نوشته عاروتص شوع، اوشپیز در دیدار با لاوروف بر نگرانی‌های تل‌آویو از مسئله هسته‌ای ایران تاکید کرده و گفت تمام مسیرهایی که ایران را به توانمندی‌های اتمی می‌رساند، باید به صورت دائمی مسدود شود.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت اسرائیل هرگز اجازه نمی‌دهد ایران، چه از طریق خاک سوریه و چه دیگر کشورها، امنیت آنها را به خطر بیاندازد.

سرپرست کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین افزود: «روسیه یک بازیگر مهم و کلیدی [در خاورمیانه] است و روابط دوجانبه بین مسکو و تل‌آویو برای پیشبرد منافع اسرائیل در منطقه اهمیت دارد».

پیش از این، اشکنازی در واکنش به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی توسط ایران، مدعی شد واکنش فوری بین‌المللی به این اقدامات باید نشان داده شود

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها