پاسپورت سبز دیجیتالی برای واکسینه شده‌های کرونا

کد خبر: 1053899

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که عواقب اقتصادی بحران کرونا همچنان تا سال ۲۰۲۵ با آلمان همراه خواهد بود و کمیسیون اروپایی هم طرح ارائه پاسپورت سبز دیجیتالی به عنوان امتیازی برای افراد واکسینه شده در اروپا را ارائه می‌دهد.

 پاسپورت سبز دیجیتالی برای واکسینه شده‌های کرونا

 خبرگزاری تسنیم: کرونا با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

اقتصاد آلمان حداقل تا سال 2025 تحت تاثیر عواقب کرونا خواهد بود

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که نتایج یک تحقیق جدید انستیتو تحقیقات بازار کار و استخدام نورنبرگ (IAB) آلمان نشان می دهد که اقتصاد آلمان حداقل تا سال 2025 عواقب بحران حاصل از کرونا را حس خواهد کرد.

یکی از نویسندگان این تحقیق بر این عقیده است که تولید ناخالص داخلی در آلمان باید در 5 سال آینده کاهش 0.6 درصدی حاصل از این بحران را تحمل کند. بر اساس این تحقیق در بازار کار هم باید تا سال 2025 کاهش 200 هزار شغل را انتظار داشت.

بر اساس این تحقیق بخصوص خرده فروشان، خدمات تجاری، مهمان نوازی، حمل و نقل، هواپیمایی و ساخت هواپیما بحران را حتی مدت طولانی تری احساس می کنند. در مجموع در این مدت 500 هزار شغل به دلیل بحران کرونا در کشور نابود شده و 300 هزار شغل هم ایجاد می شود.

60 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 4732 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 60 مورد مرگ کرونای در این مدت خبر داده که البته معمولا آخر هفته ها آمارها به دلیل تکمیل نبودن داده ها پایین تر از حد معمول است.

اکثر شهروندان آلمانی خواستار کاهش محدودیت‌ها هستند

حدود دو ماه و نیم بعد از آغاز قرنطینه سختگیرانه در آلمان برای مهار کرونا اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی بر ین عقیده اند که حالا زمان کاهش محدودیت ها است.

بر اساس نظرسنجی جدید موسسه یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است تنها حدود یک سوم شهروندان (26 درصد) با این مسئله مخالفند و 9 درصد هم خواستار تشدید محدودیت ها هستند. 43 درصد شهروندان بر این عقیده‌اند که محدودیت ها باید در کشورشان کاهش یابد. 17 درصد هم خواهان بازگشت کامل به زندگی نرمال هستند. 5 درصد هم هیچ اطلاعی در این باره نداشتند.

تردیدها نسبت به محدودیت ها در بین طرفداران اکثر احزاب آلمانی دیده می شود. بیشترین درخواست برای کاهش محدودیت ها در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان (72 درصد) بعد در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات (67 درصد) دیده شده است. در بین طرفداران حزب چپ هم 58 درصد، در بین طرفداران احزاب متحد مسیحی 57 درصد و در بین طرفداران حزب سوسیال دموکرات و سبزها هم به ترتیب 54 و 49 درصد خواستار کاهش محدودیت ها بوده‌اند.

نخست وزیر مجارستان واکسن چینی تزریق کرد

"ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان به گفته خود واکسن کرونای چینی را تزریق کرده است. وی در صفحه فیس بوک خود تصاویری را منتشر کرد که او را در حال دریافت واکسن کرونای چینی نشان می دهد. در عکس دیگری یک بسته با نوشتار چینی قابل مشاهده است. چندی پیش اوربان اعلام کرده بود که می خواهد واکسن چینی را بزند.

کشور مجارستان تا به حال حدود 680 هزار نفر از شهروندان خود را علیه کرونا واکسینه کرده که اکثر این واکسن ها تولید کشورهای غربی بوده است. البته بر اساس اطلاعات رسمی که روز یکشنبه اعلام شده است حدود 114 هزار نفر در 24 ساعت گذشته در مجارستان واکسینه شده اند که بیشتر آن ها واکسن چینی سینوفارم را دریافت کرده‌اند.

مجارستان از واکسن چینی سینوفارم 5 میلیون دوز و از اسپوتنیک 5 دو میلیون دوز سفارش داده است. از واکسن چینی تا به حال 550 هزار دوز و از واکسن روسی تا به حال 145600 دوز وارد این کشور شده است.

ویکتور اوربان با توجه به کمبود واکسن در اروپا امیدوار است که با تولیدات واکسن شرقی بتواند تحول مثبتی را در مبارزه با بحران کرونا در کشورش رقم بزند.

تشدید قواعد مرزی در مرزهای فرانسه در دستورکار آلمان

دولت آلمان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس‌های جهش یافته کرونا قواعد سفر در منطقه مرزی موزل فرانسه را تشدید می‌کند.

بر اساس اعلام موسسه رابرت کخ آلمان دولت فدرال از روز سه شنبه منطقه مرزی آلمان با فرانسه در ایالت های سارلند و راینلند-فالتز را به عنوان منطقه خطر ویروس های جهش یافته طبقه بندی می کند. مسافران از این منطقه مرزی فرانسه با حدود یک میلیون سکنه باید در آینده هنگام سفر به آلمان یک تست منفی کرونا را ارائه دهند که بیش از 48 ساعت از آن نگذشته باشد.

شرکت های هواپیمایی و همچنین شرکت های اتوبوسرانی و قطار هم دیگر مجاز به حمل مسافر از موزل نیستند. استثنائاتی تنها درباره اتباع آلمانی و خارجی هایی که در آلمان زندگی می کنند در نظر گرفته شده است. همچنین حمل و نقل کالا هم نباید تحت تاثیر این قانون دولت فدرال آلمان قرار گیرد.

کلمنت بیون وزیر امور اروپایی فرانسه درباره این تصمیم برلین ابراز تاسف کرده و گفته است: ما در موزل اقدامات ضد کرونایی را تشدید کرده‌ایم.

یکی از مقامات در این منطقه مرزی در فرانسه هم این اقدام برلین را وحشیانه و یکجانبه ارزیابی کرده است.

ویروس های جهش یافته در منطقه مرزی موزل فرانسه به شدت در حال گسترش است و بر اساس اطلاعات نخست وزیر فرانسه حدود 60 درصد تست های مثبت کرونا در این منطقه با ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی ارتباط دارد.

.به نوشته رسانه های انگلیسی این کشور در ماه جاری میلادی واکسیناسیون شهروندان بالای 40 سال را آغاز می کند.

تشدید محدودیت‌ها در پایتخت نروژ

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان در پایتخت نروژ محدودیت ها در این منطقه تشدید می شود.

کشف مواردی از آلودگی به ویروس جهش یافته برزیلی در انگلیس

نهادهای بهداشتی انگلیس هم از کشف نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا در این کشور که ابتدا در برزیل شناسایی شده بود خبر دادند.

واکسیناسیون 30 درصد مردم انگلیس علیه کرونا

بیش از 20 میلیون نفر در انگلیس اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. این خبر را وزارت بهداشت انگلیس روز گذشته اعلام کرد. این افراد شامل حدود 30 درصد جمعیت این کشور هستند.

ابراز نگرانی وزیر بهداشت اتریش درباره شرایط کرونایی کشور

مجددا شمار بیماران بستری شده در بیمارستان های اتریش افزایش پیدا کرده و شمار مبتلایان به کرونا هم رو به افزایش است.

درست در آستانه برگزاری نشست مقامات دولتی و ایالتی و اپوزیسیون اتریش برای تصمیم گیری درباره چگونگی ادامه روند مبارزه با کرونا در روز دوشنبه رکورد مبتلایان جدید روزانه‌ای در روز یکشنبه در اتریش ثبت شد.

وزارت بهداشت اتریش روز یکشنبه از ابتلای2123 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که از ابتدای سال جاری میلادی بی سابقه بوده است.

از ابتدای سال جاری میلادی تا به حال هرگز روزهای یکشنبه آمار مبتلایان روزانه از 2 هزار نفر بیشتر نشده بود.

رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش این را چرخش و تحول نگران کننده ای ارزیابی کرد و تعداد مبتلایان جدید را در مرحله هشدار دهنده ای ارزیابی کرد.

همچنین در بیمارستان های اتریش هم حدود 3 هفته بعد از کاهش محدودیت ها و باز شدن مدارس در 8 فوریه دوباره بیماران کرونایی بیشتری بستری شده اند. بر اساس آمارهای رسمی روز یکشنبه در مجموع حدود 1291 بیمار کرونایی در بیمارستان های اتریش تحت درمان قرار داشتند که تعداد آن ها 25 مورد بیشتر از روز شنبه و حدود 29 مورد بیشتر از یکشنبه گذشته بود. همچنین افزایش چشمگیری در بستری بیماران کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه گزارش شده است. در این بخش ها 15 بیمار بیشتر از روز شنبه بستری شده اند. در مجموع حدود 279 بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های اتریش بستری هستند که در عرض یک هفته یک افزایش حدود 9 درصدی را نشان می دهد.

در مجموع در هفته گذشته حدود 14066 مورد جدید ابتلا به کرونا در اتریش شناسایی شده و تعداد مبتلایان روز یکشنبه 589 مورد افزایش پیدا کرد.

شیوع گسترد ویروس‌های جهش یافته در اتریش

وزیر بهداشت اتریش علت افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید در کشورش را گسترش و شیوع قدرتمندانه ویروس های جهش یافته در سراسر اروپا و از جمله در اتریش ارزیابی کرده است. در بسیاری از ایالات اتریش آلودگی به ویروس جهش یافته انگلیسی غالب شده است.

در هفته اخیر هم حدود 175 مرگ کرونایی جدید در اتریش ثبت شده است و به صورت میانگین هر روز حدود 25 نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در این شرایط سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم انتقاد شدیدی به روند کند تایید واکسن ها از طرف آژانس دارویی اروپا وارد کرده و خواستار تایید سریع تر واکسن ها از جمله واکسن شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون شده است.

رهبر حزب سوسیالیست اتریش هم خواستار تولید واکسن داخلی برای مبارزه با کرونا و تسریع روند واکسیناسیون شده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش حدود 459440 نفر به کرونا مبتلا شده و 8561 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

پاسپورت سبز دیجیتالی برای افراد واکسینه شده

پاسپورت سبز دیجیتالی برای افرادی که در برابر کرونا واکسینه شده‌اند به زودی می آید. رئیس کمیسیون اروپایی قصد دارد پیش نویس قانون مربوطه را در ماه جاری میلادی ارائه دهد.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپای در سخنانی در پارلمان اروپا گفت که به این ترتیب مشخص خواهد شد که گواهی واکسیناسیون در اروپا چگونه خواهد بود.

وی تاکید کرد که در این راستا به حمایت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیاز است. در جمعه گذشته سران کشورهای اروپایی در نشست ویدئویی بحران درباره ارائه گواهی واکسیناسیون به افراد واکسینه شده توافق کردند. در سه ماه آینده قرار است پیش شرط های تکنولوژیک برای این منظور ایجاد شود.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورها

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4176554 نفر به کرونا مبتلا شده و 122849 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 3755968 نفر به کرونا مبتلا شده و 86454 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3188553 نفر به کرونا مبتلا شده و 69142 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 2925265 نفر به کرونا مبتلا شده و 97699 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2450294 نفر به کرونا مبتلا شده و 70687 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها