ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در عین الاسد

کد خبر: 1053921

یک منبع مسئول عراقی امروز دوشنبه به صدای انفجارهایی که پایگاه عین الاسد در غرب عراق شنیده می شود و اخباری که درباره هدف قرار دادن این پایگاه نظامیان آمریکا مخابره شده بود، واکنش نشان داد.

ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در عین الاسد

خبرگزاری مهر: به نقل از السومریه، یک منبع مسئول عراقی امروز دوشنبه به صدای انفجارهایی که پایگاه عین الاسد در غرب عراق شنیده می شود و اخباری که درباره هدف قرار دادن این پایگاه نظامیان آمریکایی، مخابره شده بود، واکنش نشان داد.

مهند زیار فرماندار بخش هیت در استان الانبار در غرب عراق اعلام کرد: آنچه در پایگاه عین الاسد جریان دارد عبارت است از تمرینات نظامیان آمریکایی با مهمات جنگی است که سبب شنیده شدن صدای انفجارهایی شده است.

وی افزود: برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی از حمله به این پایگاه خبر داده اند که این درست نیست.

گفتنی است که روز گذشته، ژنرال «فرانک (کنت) مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در یادآوری حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد به خبرنگار شبکه سی بی اس گفت: اتفاقاتی در حال رخ دادن بود که اگر ما در اینجا (پایگاه عین الاسد) اقدام صحیحی را انجام نمی‌دادیم، ممکن بود ما را به سمت جنگ سوق دهد.

ژنرال مک کنزی یک سال بعد از حمله موشکی ایران، مدعی شد: اگر در آن حمله نیروهای آمریکایی جان خود را از دست می‌دادند، ما دست به اقدام تلافی جویانه می‌زدیم. در صورت تخلیه نشدن این پایگاه، ممکن بود ۲۰ تا ۳۰ هواپیما و ۱۵۰ نیروی آمریکایی را در آن حمله از دست دهیم. زمانیکه سازمانهای اطلاعاتی آمریکا پی بردند که ایران در حال آماده‌سازی حمله موشکی است، زمان کافی برای تخلیه یکهزار نظامی آمریکایی و ۵۰ هواپیما از پایگاه عین الاسد وجود داشت.

این فرمانده آمریکایی افزود: آن حمله‌ای بود که مطمئناً شبیه اش را ندیده بودم و تجربه نکرده ام. موشک‌هایشان دقیق است. آنها تقریباً همان جایی را می‌زدند که قصد زدنش را داشتند.

براساس این گزارش، در بیش از یکصد نیروی آمریکایی که در معرض حمله عین الاسد قرار گرفتند، آسیب‌های مغزی شدید ناشی از انفجارهای قوی موشک‌های ایران تشخیص داده شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها