اذعان آنتونی بلینکن به دموکراسی شکننده‌ آمریکا

کد خبر: 1054388

آنتونی بلینکن اذعان کرد آمریکا دموکراسی شکننده‌ای دارد و جهان این را شاهد بوده است.

 اذعان آنتونی بلینکن به دموکراسی شکننده‌ آمریکا

 باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از شبکه خبری الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی دموکراسی ادعایی در آمریکا را زیر سؤال برد.

او گفت: شکی نیست که دموکراسی ما شکننده است و جهان این مسأله را مشاهده کرد. هرج و مرج به نفع آمریکا نیست و هیچ کشوری نمی‌تواند مشکلات جهان را به تنهایی حل کند.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همه گیری کرونا گفت: ما تلاش می‌کنیم همه گیری کرونا را مهار کرده و امنیت بهداشتی در جهان را تقویت کنیم. ما باید درس‌های درستی از این مسأله گرفته و سرمایه گذاری‌های صحیحی را در زمینه امنیت جهانی انجام دهیم تا بحران ویرویس کرونا تکرار نشود.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: ما در برابر بحران اقتصادی خواهیم ایستاد و اقتصاد جهانی قوی تری را بنا خواهیم کرد.

بلینکن در ادامه به نقض مالکیت معنوی اشاره کرد و مدعی شد: ما برای مقابله با کشور‌هایی که مالکیت معنوی را نقض می‌کنند، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

او همچنین مدعی شد: ما دموکراسی را باز خواهیم گرداند؛ چرا که این مسأله با تهدید روبروست. روسیه و چین از هر فرصتی برای انتقاد از دموکراسی ما و ایجاد اختلال در آن سوء استفاده می‌کنند. ما با چالش‌ها آشکارا تعامل می‌کنیم و و کوتاهی مان و یا نقاظ ضعف مان را نادیده نمی‌گیریم و اینطور پیشرفت را به ارمغان می‌آوریم.

بلینکن همچنین با اشاره به مسأله مهاجرت گفت: مردم نباید تصور کنند مهاجرت، تنها راه برای حل مشکلات شان است. ما شراکت خود و ائتلاف مان که سالهاست ساخته ایم، احیا خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: ما به بحران آب و هوایی نزدیک می‌شویم و در حال ایجاد انقلابی در دنیای انرژی هستیم. ما موضع پیشروی خود را در زمینه تکنولوژی تضمین خواهیم کرد. باید بخش‌های پدافندی و روش‌های حمایت از فناوری تقویت شود.

بلینکن در خصوص ارتباط با چین نیز گفت: ما در حال تعامل با بزرگترین آزمایش ژئوپلتیک قرن ۲۱ هستیم که در روابط ما با چین تجلی یافته است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها