پنتاگون: تمامی گزینه‌ها بر روی میز باقی مانده است

کد خبر: 1055354

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که همه گزینه‌ها درباره نظامیان آمریکایی در افغانستان بر روی میز باقی مانده و هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

پنتاگون: تمامی گزینه‌ها بر روی میز باقی مانده است

خبرگزاری فارس: «لوید آستین» وزیردفاع آمریکا ماه پیش به متحدان ناتو اطمینان داده بود که آمریکا قصد ندارد به سرعت یا بی‌نظم از افغانستان خارج شود.

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز دوشنبه گفت: «تمامی گزینه‌ها برای ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی که در افغانستان حضور دارند بر روی میز باقی مانده است.»

این مقام پنتاگون اضافه کرد: «آمریکا هنوز هیچ تصمیمی درباره وضعیت نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از تاریخ ۱ مه (۱۱ اردیبهشت) اتخاذ نکرده است.»

این اظهارات سخنگوی پنتاگون پس از آن مطرح شد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان گفت که کاخ سفید عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان را در تاریخ ۱ می به همراه دیگر گزینه‌ها را مد نظر قرار خواهد داد.»

صحت این نامه توسط مقام‌های افغان تایید شده اما از سوی وزارت خارجه آمریکا رد شده است.

بر اساس گفته بلینکن، آمریکا تلاش‌های خود برای پیشبرد موضوعات به صورت اساسی و سریعتر و به سوی حل و فصل و آتش بسی فراگیر و دائمی در افغانستان پیش می‌برد.

در این نامه وزیر خارجه آمریکا از سازمان ملل خواسته تا نمایندگان و وزیران خارجه کشورهای چین، هند، ایران، پاکستان،‌ روسیه و آمریکا را در راستای مذاکره درباره رویکردی واحد برای حمایت از صلح در افغانستان گرد هم آورد.

شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز افغانستان» نامه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده به غنی را منتشر و از وی نقل کرده بود که وی در این نامه چهار پیشنهاد را برای روند صلح افغانستان ارائه داده است.

براساس گفته منابع خبری، اگر مقدمات سیاسی لازم در دولت افغانستان و گروه طالبان فراهم شود، یک نشست در سطح سران سیاسی جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، هرچه سریع‌تر به میزبانی ترکیه در شهر «آنکارا» برگزار خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها